***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
سه‌شنبه 28 فروردین 1403 | 6 شوال 1445 | 16 آوریل 2024
»
»
»
حضور دوباره فضانوردان بر سطح ماه تا سال 2020

حضور دوباره فضانوردان بر سطح ماه تا سال 2020
يكشنبه 5 خرداد 1392 - 11:34 | شاخه : | نويسنده : محسن شبانی | 7649 بازدید | 0 دیدگاه
حضور دوباره فضانوردان بر سطح ماه تا سال 2020
حضور دوباره فضانوردان بر سطح ماه تا سال 2020

گزارش ناسا نشان می‌دهد، با توسعه فعالیت شرکت‌های خصوصی فضایی، سفر و اقامت فضانوردان در کره ماه تا سال 2020 میلادی امکانپذیر شود.

درحالی که ناسا سفر به مقاصد دوردست فضایی از جمله سفر به سیارک دوردست در دهه 2020 میلادی را در دستور کار دارد، شرکت های خصوصی فضایی بدنبال توسعه سفر مجدد انسان به ماه هستند.

تحقیقات شرکت فضایی Bigelow Aerospace در قالب همکاری مشترک با ناسا، حاکی از علاقه و تلاش شرکت‌های خصوصی برای راه‌اندازی سفر به قمر زمین است.

در این تحقیق پروژه‌های در دست بررسی 20 شرکت فعال در حوزه هوافضا، آژانس‌های فضایی خارجی و سازمان‌های تحقیقاتی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

پروژه‌های مطرح شده در این خصوص شامل تحقیقات پزشکی در مدار زمین، سفر به ماه و حتی ساخت پایگاه‌های دائمی در قمر زمین می‌شود.

با این حال ناسا پیگیر ادامه برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ برای تسهیل سفر به مقاصد دور از جمله سفر به یک سیارک تا سال 2025 و سفر به مریخ تا یک دهه بعد است.

«ویلیام گرستن مایر» مدیر مأموریت‌های فضایی ناسا تأکید می‌کند: آگاهی از فعالیت‌های صورت گرفته شرکت‌های خصوصی بویژه در حوزه ساخت پایگاه بر سطح ماه بسیار مهم است؛ فناوری‌های مورد استفاده در این سفرها می‌تواند برای سفر به مقاصد دوردست فضایی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

طرح ماژول بادی Bigelow برای اقامت بر سطح ماه
طرح ماژول بادی Bigelow برای اقامت بر سطح ماه


ماژول بادی شرکت Bigelow یکی از طرح‌هایی است که ناسا قصد دارد آن را مورد بررسی قرار دهد؛ این ماژول بادی می تواند بعنوان ایستگاه فضایی در مدار زمین یا سکونتگاهی بر روی ماه استفاده شود.

منبع :ایسنا

نويسنده : محسن شبانی
رشته تحصیلی: مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر - اولین منجم آماتور نمونه کشور در سال 1385 - مسؤول پروژه بومی سازی و گسترش نرم‌افزارهای نجومی فارسی (افلاک نما و استلاریوم)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون