***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
سفر به مریخ، جزئی از سرنوشت بشر است

سفر به مریخ، جزئی از سرنوشت بشر است
سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 - 12:09 | شاخه : | 3545 بازدید | 0 دیدگاه
 سفر به مریخ، جزئی از سرنوشت بشر است
رئیس ناسا اعلام کرد: گام گذاشتن بر روی مریخ تا دهه 2030، سرنوشت بشر و اولویتی برای ایالات متحده است و هر دلاری که در دسترس است باید برای پل‌زنی گسست‌های موجود در دانش رسیدن به مریخ صرف شود.

چارلز بولدن که در سمینار کارشناسان فضایی در دانشگاه جورج واشنگتن سخن می‌گفت، اعلام کرد که علی‌رغم اوضاع اقتصادی دشوار، ایالات متحده در نظر دارد مرزهای جدید تفحص فضایی را بشکند.

وی در ادامه افزود که ماموریت انسان به مریخ، امروز جزئی از سرنوشت بشراست و اولویت ناسا به شمار می‌آید.

به ادعای بولدن، ایالات متحده نشان داده که می‌داند چگونه انسان به ماه برسد، اما هنوز گسست‌های فن‌سالارانه‌ای برای فرستادن انسان به سیارک‌ها و مریخ وجود دارد.

رئیس ناسا خواستار آن شد که تمامی لحظات و همچنین هر دلار منفرد از بودجه باید برای توسعه فناوری‌هایی به کار رود که امکان سفر به آن سوی ماه را فراهم می‌کنند.

گفته می‌شود باراک اوباما بودجه 17.7 میلیارد دلاری را برای ناسا در سال 2014 پیشنهاد داده است و به گفته بولدن، وی از استراتژی پرجنب‌وجوش و هماهنگ برای کنکاش مریخ حمایت می‌کند.

در میان اولین گام‌ها برای ارسال فضانوردان به مریخ، طرح‌های ناسا برای گیراندازی و تعیین‌مکان دوباره یک سیارک تا سال 2025 گزارش شده است.

این فرایند در خصوص تلاش‌های آتی برای ارسال انسان به اعماق فضا آگاهی می‌دهد.

همچنین اسکات کلی، فضانورد امریکایی و میخائیل کورنیکو، کیهان‌نورد روسی، داوطلب شده‌اند که از سال 2015، یک سال را در ایستگاه بین‌المللی فضایی سپری کنند.

هدف این فضانوردان این است که به پزشکان امکان ارزیابی این موضوع را بدهند که قرارگرفتن در معرض گرانش صفر تا چه بازه زمانی، بر تراکم استخوان، جرم عضله و بینایی اثر می‌گذارد؟

علی رغم رقابت متنوع فضایی که شامل کشورهای بیشتری در مقایسه با زمان جنگ سرد است، کارشناسان هنوز مطالب زیادی را در خصوص چگونگی رسیدن به مریخ نمی‌دانند.

به طور مثال، هیچ وسیله نقلیه فضایی برای حمل اشخاص طی سفر هفت ماهه یا طولانی‌تر وجود ندارد و هیچ طرحی برای بازگرداندن مردم به زمین نیز در دسترس نیست.

افزون بر این، متخصصان پزشکی مطمئن نیستند که چه شرایط فیزیکی برای افرادی که در تلاش برای سفر به محیط‌های دارای تشعشع بالا در چنین مدت طولانی، وجود خواهد داشت.

این که افراد چگونه بر روی سیاره سرخ خشک بقا می‌یابند، نفس می‌کشند، می‌خورند و می‌نوشند، معضلات مهمی هستند که باید بر آن‌ها غلبه کرد.

منبع : ایسنا


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون