***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
مشعل بازیهای المپیک به فضا می‌رود

مشعل بازیهای المپیک به فضا می‌رود
دوشنبه 9 اردیبهشت 1392 - 12:58 | شاخه : | 3299 بازدید | 0 دیدگاه
مشعل بازیهای المپیک به فضا می‌رود
روسیه قصد دارد مشعل رقابتهای المپیک زمستانی سوچی 2014 را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند.

برنامه حمل مشعل بازیهای المپیک زمستانی سوچی در دو هزار و 900 شهر روسیه از هفتم اکتبر (15 مهر) آغاز می شود، اما مقامات روس قصد دارند با تهیه یک نسخه بدل از این مشعل، خدمه بعدی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ را نیز در این طرح مشارکت دهند.

بر اساس اعلام آژانس فضایی فدرال روسیه، در یک شاهکار جدید مشعل بازیهای المپیک با شعله یا بدون شعله در یک راهپیمایی فضایی در مدار زمین به حرکت در خواهد آمد؛ این برنامه در فاصله جدا شدن کپسول فضایی سایوز TMA-09M‌ و الحاق سایوز TMA-11M‌ انجام خواهد شد.

برای منتقل کردن مشعل روشن یا خاموش المپیک به فضا، برنامه پرتاب کپسول سایوز TMA-11M که برای تاریخ 25 نوامبر (چهار آذر) برنامه ریزی شده است، باید سه هفته زودتر در تاریخ هفتم نوامبر (16 آبان) انجام شود.

«میخائیل تورین» کیهان نورد روس، «ریک ماستراچیو» فضانورد ناسا و «کیوچی واکاتا» فضانورد ژاپنی وظیفه انتقال مشعل المپیک به ایستگاه فضایی را برعهده خواهند داشت.

این مشعل پس از رسیدن به ایستگاه فضایی توسط دو کیهان نورد روس شامل «اولگ کوتوف» و «سرگئی ریازانسکای» که ماه سپتامبر (شهریور) راهی فضا شده اند، در پیاده روی فضایی حمل خواهد شد.

از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده توسط آژانس فضایی روسیه، دست به دست کردن مشعل المپیک با مشارکت 9 فضانورد عنوان شده است.

بر اساس این برنامه «فئودور یورچیخین» کیهان نورد روس به همراه «کارن نیبرگ» از ناسا و «لوکا پارمیتانو» از آژانس فضایی اروپا (ESA)‌ با یک روز اقامت بیشتر در ایستگاه فضایی پیش از بازگشت به زمین، در طرح دست به دست کردن مشعل المپیک مشارکت می کنند؛ این فضانوردان 11 نوامبر (20 آبان) با کپسول فضایی سایوز TMA-09M‌ به زمین باز می گردند.

برای حمل مشعل المپیک در یک پیاده روی فضایی، آژانس فضایی روسیه باید موافقت سایر اعضای فعال در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ از جمله ناسا را جلب کند.

با این حال یک منبع خبری در صنایع موشکی روسیه اعلام کرد، هنوز تصمیم قطعی برای انتقال مشعل المپیک گرفته نشده است و هیچکدام از اعضای کمیسیون مسئولیت انتقال شعله باز آتش در داخل فضاپیمای سایوز یا محوطه داخلی ISS‌ را برعهده نخواهند گرفت.

منبع : ایسنا


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون