***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
نکاتی در مورد ماه‌گرفتگی جمعه 6 اردیبهشت

نکاتی در مورد ماه‌گرفتگی جمعه 6 اردیبهشت
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392 - 19:06 | شاخه : | 8963 بازدید | 0 دیدگاه
نکاتی در مورد ماه‌گرفتگی جمعه 6 اردیبهشت
مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: ماه گرفتگی روز جمعه به دلیل آنکه کمتر از یک درصد ماه توسط سایه زمین پوشانده می شود ، فاقد ویژگی های رصدی و علمی جذاب است .
عتیقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اداره کل اخبار چند رسانه ای ایرنا اظهار داشت: این ماه گرفتگی که به صورت نیم سایه است و 27 دقیقه ادامه خواهد داشت ، با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست .
وی ماه گرفتگی روز جمعه را دومین گرفت بسیار کوتاه طی قرن 21 برشمرد و گفت 29 سال دیگر گرفت کوتاه دیگری رخ می دهد که زمان آن 12 دقیقه خواهد بود.
مدیر انجمن نجوم آماتوری با بیان اینکه طی سال جاری سه ماه گرفتگی انجام می شود گفت که علاوه بر گرفت بامداد جمعه دو گرفت دیگر در روزهای 4 خرداد و 26 مهر روی می دهد که هر دو نیم سایه و فاقد ارزش علمی و رصدی است .
عتیقی مهمترین رویداد نجومی در سال 92 را ظهور دنباله دار آیسان(ISON) در پاییز امسال اعلام کرد و گفت این دنباله دار در مناطقی که فاقد آلودگی نوری و هوا است بهتر قابل رویت خواهد بود.

صفحه این خبر در ایرنا

لینک مصاحبه صوتی: http://film.irna.ir/NSite/FullStory/News/?Id=7461
توضیح روابط عمومی انجمن نجوم آماتوری ایران : تیتر انتخابی خبرنگار ایرنا با عنوان «نخستین ماه گرفتگی جزیی در قرن 21» اشتباه می‌باشد و همانطور که در متن بالا اشاره شده است،این خسوف، دومین ماه گرفتگی بسیار کوتاه در قرن 21 می‌باشد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون