***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
آغاز مرحله تازه کشف حیات فرازمینی

آغاز مرحله تازه کشف حیات فرازمینی
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 10:24 | شاخه : | 12545 بازدید | 0 دیدگاه
آغاز مرحله تازه کشف حیات فرازمینی

اخترشناسان تأکید می‌کنند، افزایش اکتشافات در حوزه سیارات بیگانه شبه زمین، لزوم برنامه‌ریزی جدید برای آغاز مرحله تازه‌ای از کشف حیات فرازمینی را نشان می‌دهد.

دانشمندان در تاریخ 18 آوریل (29 فروردین) خبر کشف سه سیاره بیگانه جدید با احتمال میزبانی حیات شامل Kepler-62e، Kepler62f‌ و Kepler69c‌ را منتشر کردند.

نتایج جدید بیانگر وجود تعداد بیشتری از سیارات بیگانه قابل سکونت در کهکشان بر خلاف تحقیقات قبلی است.

اخترشناسان معتقدند، این کشفیات جدید لزوم بازنگری در برنامه‌های قبلی و آغاز دور تازه ای از جست‌وجوی حیات فرازمینی با کمک ابزارهای پرقدرت را نشان می دهد.

«لیزا کالتنگر» از محققان موسسه نجوم ماکس پلانک و مرکز هاروارد- اسمیت سونیان تأکید می کند: جمع آوری داده ها از سیارات بیگانه تازه کشف شده، یافتن نشانه های احتمالی آب و جست‌وجو برای حیات فرازمینی نیازمند یک برنامه ریزی جامع و دقیق است.

سیارات بیگانه جدید توسط تلسکوپ فضایی کپلر ناسا شناسایی شده اند؛ از سال 2009 میلادی و با آغاز مأموریت 600 میلیون دلاری کپلر تاکنون بیش از دو هزار و 700 سیاره بیگانه شناسایی شده اند که وجود تنها 122 سیاره رسما تأیید شده است.

بر اساس داده های تلسکوپ کپلر، پیش بینی می شود که شش درصد از 75 میلیارد ستاره کوتوله قرمز در کهکشان راه شیری میزبان حیات باشند.

منبع : ایسنا



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون