***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
کشف دو سیاره شبیه زمین

کشف دو سیاره شبیه زمین
يكشنبه 1 اردیبهشت 1392 - 10:06 | شاخه : | 19643 بازدید | 0 دیدگاه
کشف دو سیاره شبیه زمین

دانشمندان برای نخستین بار موفق به کشف دو سیاره شبیه به کره زمین در فاصله سه هزار سال نوری با آن شدند.
دو سیاره شبیه به کره زمین در کهکشان های راه شیری وجود دارد که به عقیده محققان دارای اتمسفر و آب مایع هستند. 
محققان بر این عقیده اند که این دو سیاره شبیه به زمین قابلیت زندگی و حیات دارند چرا که فاصله آنها از ستاره هایشان امکان وجود آب و بنابر این حیات را فراهم می کند. 
این کشف که در مجله عملی ˈScience ˈ منتشر شده است بر اساس داده های به دست آمده از تلسکوپ فضایی ˈKepler ˈ توسط گروه علمی به ریاست ˈویلیام بروکیˈ از مرکز تحقیقات ˈAmesˈ سازمان فضایی ناسا اعلام شده است. 
ˈرافائله گاتونهˈ از رصدخانه موسسه ملی فیزیک نجومی شهر ˈپادواˈ در شمال ایتالیا گفت: این تحقیقات برای نخستین بار نشان داده است که دو سیاره شبیه به زمین در گیتی وجود دارند و بنابر این ادامه تحقیقات ارزش بسیاری دارد 
وی افزود: هدف از این تحقیقات کشف حیات و زندگی در این سیارات است. 
این دو سیاره در دورترین فاصله از ˈیک سیستم پنج جهان فرا خورشیدیˈ قرار دارند که در دور ستاره ˈ Kepler-62 ˈکه شبیه به خورشید است ، متولد شده و تا 3 هزار سال نوری با زمین فاصله دارند. 
جریان نوری که به این دو سیاره می رسد ، شبیه به جریان نوری است که سیاره ناهید و مریخ از خورشید دریافت می کنند و این نظریه وجود دارد که در آن حیات وجود داشته باشد. 
محققان عقیده دارند که هر دو سیاره جامد بوده و از ترکیب سنگی ، یخی و اتمسفر هستند و در آن رودخانه و دریا وجود دارد.و در اتمسفر این دو سیاره نیتروژن،کربن و آب وجود دارد اما به خاطر فاصله بسیار زیاد آنها دقیقا نمی توان داده های دیگری از آن داشت.

منبع » ایرنا



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون