***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
شکل گیری یک ستاره در نزدیکی یک سیاه چاله

شکل گیری یک ستاره در نزدیکی یک سیاه چاله
شنبه 17 فروردین 1392 - 14:39 | شاخه : | 5654 بازدید | 0 دیدگاه
شکل گیری یک ستاره در نزدیکی یک سیاه چاله

ستاره شناسان از کشف شواهدی مبنی بر شکل گیری ستاره ای در نزدیکی یک سیاه چاله واقع در مرکز کهکشان راه شیری، خبر دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، پژوهشگران دانشگاه شمال غربی (Northwestern University) در آمریکا با استفاده از بزرگترین تلسکوپ جهان در بیابان آتاکاما در شیلی ، نشانه هایی از شکل گیری ستاره ای در فاصله بسیار نزدیک از یک سیاه چاله فضایی در مرکز کهکشان راه شیری را مشاهده کردند .

پژوهشگران اعلام کردند در صورت تایید یافته ها، این اولین ستاره ای خواهد بود که در فاصله ای چنین نزدیک با سیاه چاله فضایی شکل می گیرد.

در مرکز کهکشان راه شیری که 27 هزار سال نوری با زمین فاصله دارد، سیاه چاله ای به بزرگی چهار میلیون برابر خورشید وجود دارد. 

در منطقه ای متلاطم در فضا در فاصله چندین سال نوری از این سیاه چاله، ابرهای گرد و غبار و گاز در پی وجود نیروهای گرانشی، پیش از آن که بتوانند به اندازه کافی برای تشکیل ستاره متراکم شوند، غلظت خود را از دست می دهند.

تا پیش از این دانشمندان براین باور بودند که شکل گیری یک ستاره در نزدیکی سیاه چاله فضایی بسیار مشکل است اما آنها به تازگی توده ای متراکم از گرد و غبار و گاز را مشاهده کردند که احتمال غلبه آن بر شرایط ناخوشایند محیطی وجود دارد.

منبع : ایرنا


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون