***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024
»
»
»
کشف شهاب سنگ باستانی عطارد در مراکش

کشف شهاب سنگ باستانی عطارد در مراکش
جمعه 16 فروردین 1392 - 18:04 | شاخه : | 5705 بازدید | 0 دیدگاه
کشف شهاب سنگ باستانی عطارد در مراکش

تحقیقات صورت گرفته بر روی نمونه شهاب سنگ متعلق به عطارد نشان می دهد، این سنگ فضایی چند میلیون سال بدور خورشید در حال چرخش بوده است.

سنگ فضایی سبز رنگ NWA7325 سال گذشته در مراکش کشف شد و محققان برای کشف منشأ و ماهیت اصلی، مطالعات مختلفی روی آن انجام دادند.

پروفسور «آناتونی ایروینگ» از محققان علوم زمین و فضا در دانشگاه واشنگتن و متخصص شهاب سنگ ها معتقد است، سنگ NWA7325 نخستین نمونه شهاب سنگ متعلق به عطارد محسوب می شود که از جو زمین عبور کرده است.

این سنگ متعلق به زمین، مریخ یا یک سیارک نبوده و با توجه به ترکیبات گازهای داخل سنگ می توان گفت که NWA7325 از عطارد یا سیاره دیگری مشابه همسایه نزدیک خورشید آمده است.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد، سال ها قبل سیارکی با سطح نزدیک ترین سیاره به خورشید (عطارد) برخورد کرده و در نتیجه این برخورد سنگ سبز رنگ NWA7325 از سطح سیاره جدا و در فضا سرگردان شده است.

این تکه سنگ باستانی میلیون ها یا حتی یک میلیارد سال بدور خورشید در حال چرخش بوده و در نهایت وارد مدار زمین شده و در مراکش فرود آمده است.

منبع: ایسنا



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون