***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
پیش بسوی المپیاد جهانی نجوم در سال 2013

پیش بسوی المپیاد جهانی نجوم در سال 2013
دوشنبه 10 مهر 1391 - 01:30 | شاخه : | 5648 بازدید | 0 دیدگاه

گروه آموزش کاربردی انجمن نجوم آماتوری ایران
انجمن نجوم آماتوری ایران طی سالیان اخیر و بیش از یک دهه تلاش خستگی ناپذیر، حرکت پیوسته ای را آغاز نمود که استمرار و برنامه ریزی از خصیصه های اصلی آن می باشد به نحوی که در بسیاری از موارد الگوی خوبی برای اطمینان بخشی و انجام برخی از حرکتهای جامعه نجومی کشور بوده است.

دوره های آموزشی با نگاه به مفاهیم و سرفصلهای موضوع تدریس، اساتید با تجربه ، مرجع های مطمئن برای بهره برداری در آموزش و... از ابتدای تاسیس این مرکز خودجوش کشوری مورد توجه قرار گرفته است و طرحهای آموزشی را از جمله برنامه ریزی های میان مدت برای توسعه نجوم آماتوری به روش صحیح می داند. استقبال خوب و تحت اموزش قرار گرفتن بسیاری از علاقمندان که خود در دیگر مجامع و یا بصورت مستقل منشا خدمت وفعالیت نجومی هستند از این جمله است. برگزاری دوره های المپیاد نجوم با نگاه فراگیر شدن این تلاش که خوشبختانه امروزه بصورت ملی فرصت خوبی را در اختیار شیفتگان آسمان قرار می دهد نیز از معدود برنامه های این مرکز می باشد که خوشبختانه افراد موفقی در المپیادنجوم را طی دوره های قبل شاهد بوده ایم؛ پر واضح است که زمانی فرصتهای مساوی در اختیار همگان قرار می گیرد که آموزشها و زیرساختها به تناسب فراهم باشد. در این راستا امسال مجدداً با یک طرح جامع انجمن نجوم آماتوری ایران قصد دارد طی دوره های فشرده در 3 مرحله علاقمندان به حضور در المپیاد کشوری و جهانی نجوم را همراهی نماید. مسلماً با گستره کشور نیاز بیش از پیش به اینگونه تلاشها در دیگر مراکز و در سراسر کشور احساس می گردد. مدرسان این دوره آمادگی المپیاد نجوم برندگان مدالهای طلا و نقره جهانی و مدرسان با سابقه تدریس وتالیف در حوزه المپیاد می باشند. از آنجا که فرصتها محدود و نگاه به این نکته مهم بوده است که صرف انرژی منجر به موفقیت شرکت کنندگان در این دوره ها باشد، پذیرش با آزمون اولیه انجام خواهد شد.
ثبت نام دوره آمادگی المپیاد نجوم انجمن نجوم آماتوری ایران  از امروز آغازو تا پایان مهرماه جاری ادامه خواهد داشت. یک آزمون داخلی برای محک زدن قابلیت و توانمندی ثبت نام کنندگان از سوی انجمن نجوم آماتوری ایران در روز پنجشنبه چهارم آبان ماه 91 برگزار می شود و پذیرفته شدگان حدنصاب نمره قبولی در اولین دوره المپیاد نجوم وارد کلاس می شوند.

طول دوره: حدود 72 ساعت طی 36 تا 4جلسه در مدت یک ماه و نیم، طی
روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت 8 الی 14 (هر روز 6 ساعت) محتوای دوره ارایه خواهد شد.
مرحله اول برای ایجاد آمادگی کامل جهت حضور در آزمون بهمن ماه امسال المپیاد نجوم، مرحله دوم: برای ایجاد آمادگی جهت کسب طلای کشوری و مرحله سوم: آماده سازی قبل از اعزام به المپیاد جهانی نجوم در سال 1392.
رصد عملی نیز متناسب با نیاز در دوره آتی، اجرا خواهد شد.
مواد آزمون داخلی:
بخش ریاضی : عبارت های جبری و معادله - دستگاه مختصات (منبع : کتب درسی دبیرستان)

بخش فیزیک : انرژی - دما و گرما- بازتاب و شکست نور (منبع: کتب درسی دبیرستان)

بخش نجوم : تاریخ نجوم - منظومه شمسی (منبع : کتاب نجوم به زبان ساده)
 
حداکثر تعداد افراد در کلاس 15 نفر می باشد.
بدیهی است برای ثبت نام در آزمون ورودی دوره ها محدودیتی وجود ندارد و از آنجا که مرحله اول آزمون باشگاه دانش پژوهان جوان در بهمن ماه91 برگزار می گردد، ملاحظه خواهید کرد که دوره فشرده و پر کار آمادگی المپیاد انجمن نجوم آماتوری ایران که از 18 آبان 91 آغاز خواهد شد تا پایان آذر ماه خاتمه و در دیماه جلسات فوق العاده حل تمرین و رفع اشکال به اجرا در خواهد آمد.
شرکت کنندگان در دوره آمادگی المپیاد انجمن نجوم آماتوری ایران، دانش آموزان مقاطع دوم و سوم دبیرستان می باشند که البته طبق ضوابط باشگاه تا کنون دانش آموزان این مقاطع فرصت حضور در المپیاد 92 را دارا بوده اند.
امید است با این برنامه ریزی حساب شده و جامع، افراد کوشا ودارای توانمندی درآزمون ورودی دوره المپیاد نجوم انجمن نجوم آماتوری ایران ثبت نام و در صورت پذیرش نهایی، مدرسان انجمن نجوم آماتوری ابران به عنوان یک مرکز کشوری با سابقه درخشان و مزین بنام پر افتخار ایران عزیز نیز در تمامی مراحل همراه دوستان کوشای شرکت کننده در این دوره با توکل بر خداوند متعال و سعی و تلاش شرکت کنندگان شاهد ایستادن ایشان بر قله های افتخار و بالندگی داخلی و بین المللی در عرصه دانش آسمانی و کهن اخترشناسی باشیم. انشااله


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون