*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
25 شهریورگردهمایی علمی نجوم ویژه تابستان 91

25 شهریورگردهمایی علمی نجوم ویژه تابستان 91
چهارشنبه 22 شهریور 1391 - 02:30 | شاخه : | 2558 بازدید | 0 دیدگاه


نظر به اهمیت گرامیداشت نام ومعرفی آثار اندیشمندان این کهن سرزمین و جایگاهی که انجمن نجوم آماتوری ایران برای این مهم قائل می باشد، گردهمایی علمی ویژه پایان تابستان 91 انجمن نجوم آماتوری ایران با همکاری فرهنگسرای سرو تحت عنوان همایش 25 شهریور با رویکرد گرامیداشت نام و معرفی آثار اندیشمندان نجوم تاریخ این کهن سرزمین و به بهانه دوازدهمین سال فعالیت رسمی انجمن نجوم آماتوری ایران در تالار اجتماعات آن فرهنگسرا از ساعت 17 روز مذکور با حضور اساتید و آماتورهای کشورمان به اجرا در خواهد آمد.
در این گردهمایی علمی آقای دکتر حسین باهر اندیشمند معاصر در مورد آثار و خدمات ابوریحان بیرونی اخترشناس ایرانی برای حاضران سخن خواهند گفت. ضمناً از آنجا که در این ماه بیستمین سالروز درگذشت پرفسور حسابی پدر فیزیک و رصدخانه های نوین ایران برگزار گردید، بدین مناسبت جناب آقای مهندس ایرج حسابی فرزند استاد، رزومه استاد فقید پرفسور سید محمود حسابی را برای حاضران قرائت خواهند کرد. در این همایش از برگزیدگان آثار برتر جشنواره عکسهای گذرتاریخی سیاره زهره که از سوی انجمن نجوم آماتوری ایران به اجرا در آمده است تقدیر بعمل خواهد آمد. همچنین شرکت کنندگان راز موفقیت جوانان در حوزه دانش آسمانی ستاره شناسی بویژه جهت حضور در رقابتهای جهانی نظیرالمپیاد جهانی نجوم را از زبان آقای محمد جواد شریعت زاده یکی از دانش آموختگان انجمن نجوم آماتوری ایران خواهند شنید. ایشان امسال از سوی کشرومان انتخاب و در المپیاد بین المللی نجوم در کشور برزیل به دریافت مدال نقره جهانی نائل شدند و با همراهی دوستان و اساتید دلسوزبرای کشورمان افتخار آفریدند.
از طرح مسابقات بین المللی نجوم که امسال در کنفرانس اتحادیه جهانی نجوم در کشور چین از سوی نماینده اعزامی انجمن نجوم آماتوری ایران به این کنگره علمی جهانی مطرح گردیده است در همایش 25 شهریور رونمایی خواهد شد، ضمناً طرح پیشنهادی روز ملی نجوم در اوقات فراغت تابستان با رویکرد توجه به سالروز بزرگداشت منجمان ایرانی(13 شهریور سالروز بزرگداشت بیرونی) از سوی ارشناسان انجمن نجوم آماتوری ایران به جامعه دوستداران آسمان ارایه می گردد.
افتتاح نمایشگاه عکسهای گذر سیاره ناهید از مقابل مهر تابان در حاشیه این همایش صورت می پذیرد و علاقمندان تا روز پنج شنبه 3شهریور ماه جاری، همه روزه در نوبتهای صبح و عصر فرصت بازدید از این آثار که از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است را خواهند داشت.
حضور در این همایش و بازدید از نمایشگاه عکسهای گذر همچون دیگر فعالیتهای عمومی انجمن نجوم آماتوری ایران رایگان می باشد. بدیهی است با توجه به محدودیت ظرفیت سالن علاقمندان می توانند از طریق تماس بادفتر انجمن (به شماره 66922627 در تهران) جهت ثبت نام اقدام نمایند. فرهنگسرای سرو در خیابان حضرت ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی واقع گردیده است.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون