***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
نماینده ای از کشورمان با ایده نو نجومی در بیست و هشتمین کنفرانس اتحادیه جهانی نجوم

نماینده ای از کشورمان با ایده نو نجومی در بیست و هشتمین کنفرانس اتحادیه جهانی نجوم
چهارشنبه 8 شهریور 1391 - 02:30 | شاخه : | 8582 بازدید | 0 دیدگاه

کنفرانس 11 روزه انجمن بین المللی اختر شناسی(IAU) از تاریخ 2تا 31 آگوست 2012 برابر با 3امرداد تا 1شهریور 91 در شهر پکن چین  با عنوان بیست و هشتمین کنفرانس اتحادیه جهانی نجوم در حال برگزاری است. اخترشناسان زیادی (بالغ بر 300نفر) از اقصی نقاط جهان  و ایران در این گردهمایی بزرگ علمی شرکت نموده اند .
آقای کامبیز خالقی از سوی انجمن نجوم آماتوری ایران با هدف حضور در این گردهمایی بین المللی  به کشور چین طی روزهای قبل از کنفرانس عزیمت نموده اند و در طی روزهای کنفرانس ضمن ملاقات با اخترشناسان برتر جهان، طرح ویژه ای را برای برگزاری مسابقه ای کاربردی و بین المللی در زمینه  نجوم  مطرح می نمایند. بدیهی است با توجه به گزارشات دریافتی مبنی بر استقبال بخشهای مختلف کنفرانس و اساتید حاضر از این طرح، انتظار می رود با این ابداع از سوی کشورمان، شاهد برگزاری مسابقاتی جهانی طی سال آینده در این زمینه باشیم. تفاوت ماهوی این مسابقه با برخی مسابقات مطرح جهانی  آن است که در این سری مسابقات منجمان آماتور باید پروژ ه های علمی را پذیرا شده و با انجام کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی،  نتایج را جهت کسب رتبه در مسابقه به هیئت داوران ارایه نمایند. بدیهی است در این رقابت علمی، به موضوعات تئوری کمتر پرداخته شده و اساس فعالیت، گامهای پژوهشی و دانایی محور شرکت کنندگان است.
همانگونه که شی جین پین سخنران افتتاحیه این کنفرانس بین المللی اشاره نمود،  علم دارای مرز نیست.  
به همین دلیل  همگان می توانند با وجود فرصتهای مساوی به طرح ایده های نو و ارزشمند برای پیشبرد دانش بپردازند و چه خوب است که با استقبال دانش دوستان ایرانی شاهد درخشش آنها و سایر منجمان آماتور جهان در این رقابت که افراد دارای پتانسیل واقعی علمی کاربردی  را به مبارزه می طلبد، باشیم.
بزودی اطلاعات بیشتری را از طریق وبگاه اختصاصی این مسابقه بین المللی و همچنین این وبگاه در اختیار علاقمندان کشورمان و سایر نقاط جهان خواهیم گذاشت.





اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون