***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
فراخوان جشنواره عکسهای گذر زهره(مهلت ارسال آثار تمدید شد)

فراخوان جشنواره عکسهای گذر زهره(مهلت ارسال آثار تمدید شد)
چهارشنبه 7 تیر 1391 - 02:30 | شاخه : | 27497 بازدید | 0 دیدگاه

سید جواد پور ایوانی- گروه عکاسی نجومی انجمن نجوم آماتوری ایران

به استقبال جشنواره ای با عنوان: " گذر الهه عشق  از مقابل مهر تابان "عکاسی از جمله فرایندها یی است که اغلب مردم برای ثبت خاطرات به سراغ آن می روند و چه خاطره ای مهمتر از گذر سیاره ناهید چرا که نادر بودن پدیده و طولانی بودن فاصله تکرار این پدیده نجومی به خوبی برای خاص و عام روشن است و حساسیت این واقعه را نشان می دهد.
از این رو انجمن نجوم آماتوری ایران بنابر وظیفه ملی خود و در راستای همکاری صمیمانه با انجمن نجوم ایران در قالب تفاهم نامه فی مابین برای جمع آوری و ثبت گنجینه ای از تصاویر گرفته شده از این رویداد استثنایی نجومی این بار نیز همانند گذر قبلی (خرداد سال 1383) اقدام به برگزاری جشنواره عکس " گذر الهه عشق از مقابل مهر تابان " می نماید.

ضوابط شرکت در جشنواره:_شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان آزاد است.
_مسابقه در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس برگزار می شود و هر عکاس می تواند با حداکثر 8 قطعه تک عکس و یک مجموعه (حداکثر 8عکس) در این مسابقه شرکت نماید.
_کلیه عکس ها چه به روش دیجیتال ویا آنالوگ می باید به صورت چاپ شده ارسال شود.
_عکس های ویرایش شده دیجیتال باید همراه با عکس خام در قالب سی دی ارسال شود.
_عکس ها باید با فرمت جی پی جی و 30 دی پی آی با اندازه ضلع بزرگ حداکثر 3سانتی متر و ضلع کوچک حد اقل 2سانتی متر در دو پوشه جداگانه (تک عکس) و (مجموعه عکس)در قالب سی دی یا دی وی دی ذخیره و ارسال شوند.
_همچنین به همراه عکس ها یک فایل ورد یا نوشته ای حاوی اطلاعات عکاس اعم از نام.نام خانوادگی.سن.نام پدر.سال تولد.تحصیلات.نشانی پستی.تلفن تماس و ایمیل و مشخصات فنی عکس شامل :نوع دوربین ولنز.نوع و مدل تلسکوپ و مکان رصد ذکرشود.
_به همراه فایل دیجیتالی عکس ها می بایست نمونه چاپ شده عکس در ابعاد حد اقل 20.3ساتی متر ارسال شود .
_آثار انتخابی در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می گیرد.
_تصمیم گیری درباره مسایل پیش بینی نشده به عهده ستاد برگزاری جشنواره می باشد.
_ستاد برگزاری نگاه ویژه ای به عکس هایی که به صورت آنالوگ (نگاتیو یا اسلاید) گرفته شده باشد دارد و در این بخش داوری جداگانه ای به عمل می آید.

بدیهی است بزودی کلیه عکسها وگزارشهای این واقعه کم نظیر با ذکر نام آفریننده اثر و سایر مشخصات علمی عکس در یک لوح فشرده و در صورت امکان در قالب یک اثر مکتوب چاپی (کتاب گذر تاریخی سیاره ناهید- 1391) در دسترس دانشگاهها، کتابخانه ها و عموم علاقمندان قرار خواهد گرفت. گاهشمارجشنواره: آخرین مهلت ارسال آثار 18 تیر ماه 1391- این مهلت بنا به درخواست علاقمندان تا تاریخ پنج شنبه 22 تیرماه 91 تمدید شد.داوری آثار 2تیر ماه (پس از تمدید تا 24 تیرماه)اعلام نتایج داوری آثار 21 تیر(پس از تمدید، 25 تیرماه)نمایشگاه عکسهای گذر 24 تا 29 تیر ماه ( با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار26 تا 31 تیرماه)مراسم اهدای جوایز به 3 اثر برگزیده از سوی هیئت داوران جشنواره،  29 تیر ماه در همایش بررسی دستاوردهای گذر زهره آدرس دبیرخانه: صندوق پستی 1534-13185، انجمن نجوم آماتوری ایران- تلفن تماس: 66922627

پوستر جشنواره



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون