***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
گزارش گذرزهره بر فراز پژوهشگاه برازنده مقدم یزد

گزارش گذرزهره بر فراز پژوهشگاه برازنده مقدم یزد
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 02:30 | شاخه : | 4277 بازدید | 0 دیدگاه

حسین کوشا یزد
5:5دقیقه خورشید از پشت کوه های مشرق طلوع نمود. ناهید که تقریبا دراوج بودهمچون نقطه ای کوچک درمیان گوی آتشین قابل مشاهده بود. این پدیده زیبا را به همسر وفرزندم نشان دادم.
ساعت 7صبح طبق قرار قبلی در پژوهشگاه دانش آموزی برازنده مقدم خانم صائغ رییس پژوهشگاه درمحل حضور پیدا کردند و براساس اطلاع رسانی انجمن فیزیک استان یزد منتظر حضور همکاران فیزیک ومسولین اداره آموزش وپرورش ناحیه یک یزد که ازآنها دعوت به عمل آمده بود شدیم .
ابتدابه کمک رییس پژوهشگاه تلسکوپ پژوهشگاه را روی پشت بام محل بردیم و برروی پایه سوار نمودیم و آن را برروی خورشید تنظیم نمودیم فیلتر مخصوص را در مقابل چشمی آن قراردادیم. با روشی دیگر نیز (رصد غیر مستقیم گذر) تصویر را روی کاغذی سفید انداختیم که تصویر واضحی بود و شرکت کنندگان خیلی خوب می توانستند آن را ببینند .
همکاران ،مسئولین و دبیران فیزیک یکی پس از دیگری درمحل حضور پیدا کردند و عبور ناهیداز مقابل خورشیدرا نظاره نمودند وپدیده را تعقیب نمودند سرانجام درساعت 9:07دقیقه تماس سوم را ثبت نمودیم وحدود ساعت 9:24 دقیقه تماس چهارم وعبور کامل ناهید از مقابل مهرتابان ثبت شد وکاررصد پایان یافت واز طرف پژوهشگاه از شرکت کنندگان پذیرایی به عمل آمد.







اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون