*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
رصد گذر سیاره ناهید، به همین سادگی...

رصد گذر سیاره ناهید، به همین سادگی...
جمعه 19 خرداد 1391 - 02:30 | شاخه : | 2468 بازدید | 0 دیدگاه

نوید کرمی، لاهیجان
با سلام

رصد گذر سیاره زهره تنها توسط اینجانب با استفاده از یک دوربین دوچشمی بدون سه پایه صورت گرفت و با قرار دادن دوربین بر لبه ی پنجره و روی حولهایی که دوربین را ثابت نگه می داشت انجام شد.
برای تتظیم ارتفاع از یک ماژیک برای رصد این پدیده استفاده شد. با استفاده از تنها یک دوربین دوچشمی و بدون استفاده از هیچگونه فیلتر مخصوص برای رصد خورشید، تصویر خورشید را بر روی دیوار داخل منزل انداخته و به راحتی این پدیده ی نادر بدون هزینه ایی خاص صرفاً با دوربینی که سال ها پیش تهیه شده بود به راحتی رصد شد و از مشاهده این پدیده نهایت لذت را بردم.
با تشکر

آشنایی با این گزارشگر:آقای کرمی بیست و یک ساله ساکن لاهیجان در استان گیلان هستند. ایشان مترجم و همکار اطلاعات علمی طی یک ساله اخیر و بسیار علاقمند به دنیای جذاب ستاره شناسی هستند. ایشان از فعالان انجمن نجوم اکلیل شمالی لاهیجان نیز هستند.

سخن مدیریت این وبگاه: انجمن نجوم آماتوری ایران همواره بر ابداعات و نوآوریهای آماتورها جهت لذت بردن از آسمان همواره تاکید داشته است وبر این مبنا گزارش این دوست نجومی از خطه سر سبز گیلان تقدیم گردید. تاکید می دارد رصد و لذت بردن از آسمان گامی است که به واژه آماتور معنا می بخشد و با ساده ترین روشها و کمترین امکانات نیز می توان از رصد و مطالعه پدیده های آسمانی بصورت تفننی لذت برد.
اساساً یک فرد آماتور هر چند می تواند با مطالعات، پژوهشها و اکتشافات نجومی همراه شود و حتی در تمام دنیا از گزارشها، عکسها وفعالیتهای آماتورهای ستاره شناسی، اختر شناسان بهره می برند اما اساس این گرایش یک فعالیت فوق برنامه برای تفریح و لذت بردن از آسمان است وگرنه شخص علاقمند می توانست پا در راهی دانشگاهی بدین منظور بگذارد واین در حالی است که در تمام دنیا نیز افراد سالخورده با رشته های غیرمرتبط به چنین فعالیت تفریحی می پردازند.

عکسهای ارسالی آقای کرمی:




اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون