***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
خاطره ماندگار

خاطره ماندگار
پنجشنبه 11 خرداد 1391 - 02:30 | شاخه : | 2693 بازدید | 0 دیدگاه


انجمن نجوم آماتوری ایران در سال 1383 خورشیدی در مدتی کوتاه با هماهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در 6 پایگاه رصدی(پنج سایت عمومی در مناطق مختلف تهران و یک سایت ویژه)، امکان مشاهده عمومی مخاطبان زیادی را فراهم نمود. گمان می رفت با گذشت 8 سال از آن خاطره ماندگار، با تکیه بر تجارب گذشته وپیشرفت های حاصل از گذر زمان،امکان رصد عبور سیاره زهره از مقابل مهر تابان در سال 91 برای عموم با امکانات بسیار بالاتری فراهم باشد! خاصه آنکه ساکنان فعلی کره زمین برای همیشه با گذرسیاره ناهید وداع و تا 105 سال دیگرهیچکس شاهد چنین رویدادی نخواهد بود.
در هر حال با پیگیریهای انجام شده و همکاریهای صمیمانه برج میلاد تهران که طی سالیان قبل آغاز شده است، کلیه علاقمندان می توانند با ثبت نام در طرح " خاطره ماندگار" جهت دریافت کد رهگیری فقط از طریق وبگاه مربوطه(در ثبت نام برای رصدگذر همچون همایش بصورت دستی کد رهیگری ارایه نمی شود) و پس از ثبت نام راس ساعت 05:15 بامداد چهارشنبه 17 خرداد ماه جاری با همراه داشتن ابزارهای رصدی مجهز به فیلتر مشاهده خورشید(در صورت دارا بودن ابزار نجومی) به برج میلاد تهران مراجعه و تا ساعت 09:24 زیر نظر کارشناسان وفعالان این مرکز نسبت به رصد این پدیده نادر اقدام نمایند. رصد موفقی را برای کلیه رصدگران آرزومندیم.
*توجه: گزارشهای علمی و عمومی، عکسهای این واقعه و حتی فیلمبرداری از این رویداد بی نظیر آسمانی کلیه علاقمندان را برای طرح همکاری انجمن نجوم ایران و انجمن نجوم آماتوری ایران پذیرا هستیم. انشااله در آینده نزدیک نمایشگاهی از عکسهای منتخب رصدگران و نقاشیهای کودکانه در این زمینه(در دو بخش مجزا) برگزار و به برترینها لوح سپاس مشترک از سوی انجمن نجوم ایران و انجمن نجوم آماتوری ایران اعطا خواهد شد. این آثار برای 105 سال آینده در مستندات گذر نادر زهره از مقابل خورشید قرار خواهد گرفت.

 


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون