***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
گزارش هفته جهانی نجوم در اراک

گزارش هفته جهانی نجوم در اراک
يكشنبه 31 اردیبهشت 1391 - 02:30 | شاخه : | 13076 بازدید | 0 دیدگاه

رضا امینی نژاد
علیرغم دریافت دیر هنگام گزارشی که پیش رو دارید، حیفمان آمد تلاش این دوستان آماتور در استان مرکزی کشورمان به اطلاع شیفتگان آسمان نرسد. امید است کلیه گروهها، انجمنها و مراکز در سایه احترام متقابل با همدلی، برنامه های موفقی را پیش رو داشته باشند.
مراسم هفت? جهانی نجوم در سال 91 از سوی انجمن ستاره شناسی استان مرکزی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، ادار? کل ورزش و جوانان استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن آسمان بیکران در تاریخ 7و8 اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید.
در برگزاری این نمایشگاه فعالیت هایی شامل: نمایشگاه تصاویر نجومی، کارگاه های آموزشی، نمایش ابزار آلات نجومی، نمایش پوسترهای آموزشی نجومی، پوسترهای نجوم در قرآن، پرسش وپاسخ های نجومی به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز، نقاشی نجومی کودکان، ارائ?کتب، فیلم و نرم افزارهای نجومی، غرف? تصاویر نجومی گرفته شده توسط عکاسان انجمن، پخش فیلم و اسلاید آموزشی، رصد عمومی آسمان شب و..... برای علاقمندان برگزار گردید.
و به مناسبت بزرگداشت هفت? جهانی نجوم علاوه بر برگزاری نمایشگاه نجومی،همایش بزرگی با عنوان" نقد وبررسی اندیشه های پروفسور استیون هاوکینگ با معیارهای اسلامی" با سخنرانی جناب آقای دکتر امیدیانی در روز پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه از ساعت 16الی 19 در محل فرهنگسرای شهرداری اراک برگزار گردید.
در این همایش ابتدا خوشامدگویی و خیرمقدم و ارائ? مختصری از تاریخچه هفته جهانی نجوم توسط مدیریت انجمن ستاره شناسی استان مرکزی جناب آقای مهندس امینی نژاد بیان گردید. در این همایش مسئولین محترم از جمله استاندار محترم استان، شهردار محترم اراک و معاونین ایشان، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک حضور داشتند. پس از سخنرانی مدیریت انجمن، استاندار محبوب استان جناب آقای مهندس شعبانی فرد به ایراد سخن پرداختند. ایشان در سخنرانی خود ضمن تاکید بر گسترش فعالیت های نجومی در استان وحمایت های همه جانب? مسئولان در رابطه با پیشبرد اهداف نجومی و برگزاری دوره ای گردهمایی های از این قبیل دراستان ابراز امیدواری کردند که در آینده شاهد پیشرفت های ایران اسلامی در ساخت ابزار آلات نجومی به صورت مستقل باشیم. پس ازایشان مباحث نجوم در قرآن وکیهان شناسی و بررسی اندیشه های استیون هاوکینگ توسط استاد عالیقدر آقای دکتر امیدیانی ارائه گردید. سخنرانی ایشان به مدت 2ساعت به طول انجامید و با استقبال خود شرکت کنندگان مواجه شد. ایشان ضمن خرسندی از برپایی این همایش، تاکید بر ضرورت برگزاری مجدد این مراسم راعرضه داشتند.
در پایان هدایایی به رسم یادبود و تقدیر و تشکر از دکترامیدیانی و عوامل اجرایی در برگزاری این همایش اهدا گردید.

جا دارد از همکاری صمیمانه و حمایت های بی شائب? سازمانهای همکار که در برپایی هرچه باشکوه تر این مراسم، انجمن نجوم استان را یاری کردند، سپاس و قدردانی فراوان به جا آوریم.
با عنایت حق تعالی به امید جامع? نجومی پربار وم وفقیت های چشمگیردرعرص? آسمان پر از رمز و راز!
آسمان پراز راز است با نگاه هایمان برملایش کنیم!

روابط عمومی انجمن ستاره شناسی استان مرکزی
www.markaziastro.ir





اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون