***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
بزرگترین ماه کامل سال

بزرگترین ماه کامل سال
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 - 02:30 | شاخه : | 14456 بازدید | 0 دیدگاه
بزرگترین ماه کامل سال

 
در شامگاه روز شنبه 16 اردیبهشت ماه جاری هنگامی که از افق شرقی مهتاب طلوع می کند، چه خوب است آگاه باشید که در حال مشاهده بزرگترین ماه بدر سال جاری هستید. این ماه کامل در فاصله 356955 کیلومتری از زمین(حضیض زمینی) می باشد و 16% درخشانتر از ماه بدر در ماههای گذشته است. همانگونه که در بخش آسمان ماه اردیبهشت نیز منعکس شده است، ماه بدر جمادی الثانی 1433(همین ماه) در ساعت 08:05 صبح یکشنبه 17 اردیبهشت به وضعیت بدر می رسد و اینگونه نیست که الزاماً در هنگام شبانگاه که ماه در آسمان قابل مشاهده است، ماه به چنین شرایطی برسد!
ماه بدر وضعیتی است که ماه زمین و خورشید در یک راستا قرار می گیرند و در این شرایط به علت انحراف مداری 5 درجه ای ماه سایه زمین روی ماه همواره نمی افتد و در میانه هر ماه قمری شاهد یک خسوف که همان قرار گرفتن سایه زمین بر روی ماه است، نخواهیم بود.




اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون