***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 | 13 شوال 1445 | 23 آوریل 2024
»
»
»
آسمان امردادماه 1390

آسمان امردادماه 1390
پنجشنبه 13 امرداد 1390 - 02:30 | شاخه : | 2588 بازدید | 0 دیدگاه


پنج شنبه 13 امرداد در شبانگاه این تاریخ هلال افزاینده زیبای رمضان 1432 حدود 1درجه سمت چپ سیاره حلقه برگردن کیوان که با رنگ زرد در صورت فلکی خوشه(سنبله) قرار گرفته است، مشاهده می شود. ستاره سماک اعزل(آلفای سنبله) بالاتر از هلال و قدری متمایل به چپ بخوبی قابل مشاهده است.
دوشنبه 17 امرداد ماه پس از تربیع اول، بالا و سمت چپ ابرغول سرخ دل کژدم(قلب العقرب)جا خوش نموده است. متاسفانه مطالعه ستارگان و اجرام غیر ستاره ای مشهور فلکی مهمی همچون کژدم و کمان با توجه به نور زیاد ماه در امرداد با مشکل مواجه خواهد بود.
-جمعه 21 امرداد وعده دیدارشهابهای بارش زیبای تابستانی یعنی بارش پرساووشی است که برخی به غلط "پ" زبان فارسی را در نام این بارش و صورت فلکی به همین نام حذف نموده و همچون و همچون اعراب "ب" را جایگزین می کنند. متاسفانه ماه با 96% روشنایی امکانی برای رصد این بارش فراهم نمی کند، هر چند که شاید و آن هم شاید، آذر گویی قلب آسمان را بشکافد به منظر چشمان شما علاقه مندان بنشیند. بارش پرساوشی بازمانده دنباله دار سویفت تاتل می باشد و کانون بارش درصورت فلکی پرساووش قرار دارد و به همین دلیل به این بارش، پرساووشی می گویند.
-چهارشنبه 25 امرداد کوژ ماه کاهنده رمضان در ساعت 21 و هنگام طلوع، 6 درجه سمت چپ سیاره سبز آبی اورانوس است که به علت نور زیاد ماه حداقل به یک دوچشمی برای رصد آن نیازمندیم، قرار دارد و آدرسی برای یافتن اورانوس است.
- دوشنبه 31 امرداد ساعت 2:45 بامداد، خوشه ستاره ای پروین 7/2 درجه شمال ماه قرار گرفته است. ماه در وضعیت تربیع آخر در این شب خواهد بود.
ادامه در خبرنامه ویژه اعضا...*ماه در این ماه-تربیع اول رمضان شنبه 15 امردادساعت 15:38
-ماه کامل رمضان شنبه22 امرداد ساعت 23:27
ادامه در خبرنامه ویژه اعضا...یادتان باشد شما می توانید شبهای اوقات فراغت تابستان را بویژه در شبهای با حداقل حضور و شدت نور ماه درهوای معتدل کوهستان سپری نمایید تا با فرصتی مناسب در هوایی دلپذیر صورتهای فلکی اسمان را بیش ازپیش با چشم غیر مسلح وابزارهای رصدی که احیاناً در اختیار دارید شناسایی نمایید و شاید چند عکس از آسمان و اجرام اعماق آن ره توشه شما از تابستان 139خورشیدی باشد! و از این نظر علاقمندان ساکن روستاها و شهرستانهای کشور پهناور ایران از موهبتی بزرگ برخوردارند.** مرداد در زبان پارسی یعنی مرگ و نیستی و امرداد به معنای جاودانگی و پایندگی است.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون