*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
رصد خسوف بر فراز زرقان فارس

رصد خسوف بر فراز زرقان فارس
چهارشنبه 1 تیر 1390 - 02:30 | شاخه : | 8618 بازدید | 0 دیدگاه

اشکان هاتفی- سرویس گزارش انجمن نجوم آماتوری ایران
به نام خداماه گرفتگی 25 و 26 خرداد فرصتی دیگر مهیا کرد تا اعضای انجمن نجوم «هلال نو» پذیرای علاقه­مندان به آسمان شب و پدیده­های شگرف آن، در شهر زرقان باشند. به جهت آشنایی بیشتر مردم با نزدیکترین همسایةمان در فضا، سمیناری با موضوع ماه و اثرات متقابل زمین و ماه بر روی یکدیگر، از ساعت 21:15 تا 21:45، چهار شنبه 25 خرداد برگزار گردید.

پس از آن، سمینار با جلسه پرسش و پاسخ به مدت 15 دقیقه بکار خود ادامه داد، بعد از پذیرایی مختصری بمناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و استراحتی کوتاه، به پشت بام رصدخانه و فرهنگسرا رفتیم تا با استفاده از یک تلسکوپ 14 اینچ سلسترون و 5 اینچ شکستی متعلق با رصدخانه و یک تلسکوپ 8 اینچ ویکسن متعلق به یکی از افراد انجمن، مراحل مختلف طولانی­ترین گرفت ماه در چهل سال اخیر ایران را با جزئیات بیشتری نظاره­گر باشیم. این برنامه تا پایان ماه­گرفتگی با حضور خیل عظیمی از مشتاقان(بیش از 12نفر) همراه بود، بطوری که با وجود استفاده از سه تلسکوپ،   صف­های طولانی در پشت هر یک از تلسکوپ­ها تشکیل شده بود.

در پایان جای دارد که از تمامی دوستان و مسئولان خصوصاً مدیریت فرهنگسرای سرو، شهرداری و شورای شهر محترم که در اجرای این برنامه ما را یاری دادند تشکر و قدردانی بعمل آورم.

*آشنایی بیشتر با انجمن نجوم زرقان

پس از برگزاری سه ترم کلاس­های نجومی مقدماتی و پیشرفته و افزایش تعداد علاقه­مندان، شرائط تشکیل انجمن نجوم مهیا گردید.
در روز چهارشنبه مورخ 4/3/9در جلسه­ای که با حضور دانش آموختگان برگزار شد، اساسنامه­ای که توسط مدرس نجوم تهیه شده بود، برای حضار قرائت و اعضای با وظائف انجمن و واحدهای مربوطه آشنا گردیدند.
ارکان‌ انجمن عبارتند‌ از : دبیر انجمن ، هیئت مدیره، اعضای پیوسته و اعضای افتخاری. هیئت مدیره به چهار واحد علمی، تحریریه، هماهنگی و تدارکات تقسیم بندی می­شود. در همان جلسه دبیر انجمن و هیئت مدیره مشخص و بقیه افراد نیز بنا به علاقه­شان به عضویت واحدهای مختلف درآمدند.
هدف از تشکیل انجمن نجوم «هلال نو» افزایش‌ و گسترش‌ فعالیت‌های‌ مربوط به‌ ستاره‌شناسی‌ ازجمله‌ بهبود کیفیت‌ آموزشی‌، توسعه‌ تحقیقات‌، جلب‌ همکاری‌ و ایجاد هماهنگی‌ بیشتر، میان‌ مراکز علمی‌ و فنی‌ استان و شهرستان زرقان می­باشد.

 


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون