***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 | 8 شوال 1445 | 18 آوریل 2024
»
»
»
تلفیقی از هنر واحساس-گذری کوتاه در نمایشگاه نقاشی نجومی بهناز عرب زاده

تلفیقی از هنر واحساس-گذری کوتاه در نمایشگاه نقاشی نجومی بهناز عرب زاده
سه شنبه 26 بهمن 1389 - 02:30 | شاخه : | 10709 بازدید | 0 دیدگاه

مازیاربحیرایی

آقایان عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، شیرازی دبیر انجمن و چندی از اعضای کمیته ی راهبردی انجمن نجوم آماتوری ایران روز جمعه، 22 بهمن ماه، همزمان با افتتاحیه گالری تابلوهای نجومی خانم بهنازعرب زاده به بازدید از اثرهای ارائه شده اقدام نمودند. تابلوهای ارائه شده در این نگارخانه به تعداد 24 اثر بود که با سبک رنگ روغن و اسپری که در نوع خود ایده ای نو محسوب می شود، برگرفته از تصاویر نجومی که اجرام مختلف آسمانی و بعضی تصاویر انتزاعی را که در قالب بوم نقاشی به تصویر می کشید ارائه شده است.

خانم عرب زاده در حاشیه این دیدار گفتند: تعداد یک صدوپنجاه تصویر از تصویرهای ارسالی از پایگاه اینترنتی ناسا را در طول چندسال گذشته را انتخاب و از بین آنها تعداد 25 تصویرعالم ستاره شناسی نقاشی شده است که تعدادی از آنها بسیار به واقعیت نزدیک و برخی نیز تلفیقی از از عکس های واقعی و تخیل نقاش، به رشته تصویر در آمده اند.
در این میان می توان به تابلوهایی از جمله سحابی عقاب، سحابی کله اسبی، و تصاویری انتزاعی از برخورد سیارات با یکدیگر اشاره کرد.
عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، ضمن بازدید از اثرهای ارائه شده در این نمایشگاه به ارائه توضیحاتی علمی درباره ی اثرهای ارائه شده پرداخت.

این نمایشگاه از 22 بهمن ماه تا 27 از ساعت 16 تا 2در نگارخانه گلزاده، واقع در تهران – میدان محسنی (مادر) – خیابان بهروز – کوچه شریفی – پلاک 3 واحد 8 دایر می باشد.
 


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون