***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 | 8 شوال 1445 | 18 آوریل 2024

یک نگاه
يكشنبه 3 بهمن 1389 - 02:30 | شاخه : | 2831 بازدید | 0 دیدگاه
یک نگاه
- گروه آموزش
 
با مشخص شدن نتایج دو آزمون دوره های نجوم مقدماتی  ومتوسط در پایان فصل پاییزو آغاز زمستان 89، این بخش به تازگی در این سایت به روز گردید.
انجمن نجوم آماتوری ایران با حضور در عرصه فعالیتهای نجومی کشور، با توجه به استانداردهای تعریف شده طیف وسیعی از منجمان فعال امروز کشور را تربیت نموده است. ارایه آموزشها بصورت گام به گام  که گاهاً با استفاده از نرم افزارها و بصورت مولتی مدیا همراه بوده است زمینه مناسبی  در فراگیری این دانش جذاب را فراهم ودر عین حال با سمتی مشخص علاقمندان را تحت پوشش قرار داده و گروههای سنی متنوع و مطالب به روز نجومی عاملی برای این رشد در بخش آموزش تئوری بوده است. اجرای شبهای رصدی نیز در قسمت آموزش کاربردی امکان ارایه آموزشهای عملی را نیز بخوبی در انجمن نجوم آماتوری ایران تامین و در کنار برنامه های ترویجی که بصورت گسترده در بخش اهداف کوتاه مدت بدان توجه شده است، آموزشهای مدون  نیز در بخش میان مدت وبلند مدت جایگاه خاصی در انجمن نجوم آماتوری ایران دارا می باشند. عضو گیری و ارسال خبرنامه به اعضا و پوشش گسترده اخبار داخلی و رویدادهای جهانی در خبرنامه، پایگاه اینترنتی انجمن و رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری به سهم خود کمک شایانی به توسعه نجوم در کشورمان نموده است. اگر در بیش از یک دهه قبل کمترشاهد ایجاد و استمرار فعالیتهای نجومی در ایران ویا ارایه آموزشهای برنامه ریزی شده بوده ایم،  با آغاز فعالیت رسمی مجموعه ای کشوری همچون انجمن نجوم آماتوری ایران این فعالیت بیش از پیش رشد داشته و خوشبختانه با پیوستن گروههای متعدد ستاره شناسی  به این کاروان در کشور، پویایی بیشتری را نیز شاهد هستیم. انجمن نجوم آماتوری ایران بدون بودجه واعتبار دولتی اما با ایده های نو و حتی به سان یک مجموعه کار آفرین در حوزه اختر شناسی بویژه در بخشهای آموزشی و رصدی (راه اندازی مراکز نجومی کشور) الگوی مناسبی برای فعالتر شدن گروههای پایتخت و شهرهای مختلف کشور بوده است تا در جوی با رقابت سالم همگان بتوانند در کنار یکدیگر جامعه جوان چند ده میلیونی ایران را که ارایه سرویس به آنها از عهده یک گروه و مرکزمسلماً بر نمی آید، همراهی نمایند. پر واضح است که یکی از شاخصه های اصلی مدیریت هر مجموعه ای بدون کسب اعتبار مالی از دولت و دیگران،  ارایه خدمات متنوع به منظور توسعه کشور در آن زمینه ودر عین حال کسب در آمد های لازم ومکفی جهت اداره بهینه یک مرکز می تواند باشد تا فعالیتها بصورت خودگردان استمرار نیز داشته باشد. امید است با فرهنگ مترقی و پیشرفته با داشتن ظرفیت لازم همگان بتوانند در فرصتهای مساوی به بروز استعداد و توانمندی بپردازند تا انشااله در سایه اتحاد ملی که شعار سال جهانی نجوم انجمن نجوم آماتوری ایران بوده و می باشد و در عمل بدان تاکید می نماید، در محیطی آرام و بدوراز دغدغه که لازمه یادگیری و یاد دادن است، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای داخلی بدوراز هر گونه کم کاری و نومیدی باشیم. باشد که نقش بسزای کشور را در پیشرفتهای جهانی ایفا نماییم.

مسعود عتیقی



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون