***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
نمایشگاه نقاشیهای نجوم(فضا) بهناز عرب زاده-به روز شد

نمایشگاه نقاشیهای نجوم(فضا) بهناز عرب زاده-به روز شد
سه شنبه 23 آذر 1389 - 02:30 | شاخه : | 5699 بازدید | 0 دیدگاه


سرکار خانم بهناز عرب زاده، متولد اصفهان و دارای تحصیلات در مقطع فوق دیپلم نقاشی و دانشجوی روان شناسی دانشگاه رودهن هستند. ایشان نقاشی را از سال 1366 خورشیدی با ذوق فردی آغاز و بعدها زیر نظر اساتیدی از داخل و خارج از ایران آموزه های خود را کسب نموده اند. بنا به فرموده خودشان، در میانه سومین دهه فعالیت، به نقاشی و گرایشی خاص از آن توجه ویژه ای نشان داده اند و آن نقاشی نجومی است. شاید بتوان گفت دل مشغولی فعلی خانم عرب زاده برپایی گالری ها و نمایشگاه های نقاشی باشد. از جمله فعالیتهایی که خانم عرب زاده تا به حال به ما اعلام داشته اند می توان به برپایی گالری های متعدد در داخل و خارج کشور منجمله: گالری آتش زاد، گالری بهناز1و2و3، گالری امام علی (ع)،نگارخانه گلزاره و... اشاره کرد. ایشان همچنین حدود 8 سال تدریس نقاشی نیز دارند. فعالیتهای کنونی سر کار خانم بهناز عرب زاده : کار بر روی نقاشی های نجومی می باشد.

حاصل اولین کارهای ایشان که با روشی ویژه در استفاده از اسپری و رنگ روغن انجام پذیرفته وشاید اولین در نوع خود در کشورمان به حساب آید، نقاشیهایی از اجرام اعماق آسمان است که عموماً نگاه تلسکوپ هابل به فضا بوده است، در نمایشگاهی با عنوان نجوم(فضا) از روز یکشنبه پنجم دیماه تا پنج شنبه نهم دیماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در معرض دید هنرمندان و دوستداران آسمان قرار خواهد گرفت. ساعات بازدید از این نمایشگاه نقاشی نجومی 9 صبح الی 16:30 روزهای یاد شده می باشد. در این نمایشگاه 29 اثرنجومی در اندازه های70*100و 70*5و یک اثر در اندازه 40*4ارایه می گردد. لازم است اشاره کنیم 2اثر رئال و 4نقاشی با سبک اکسپرسیونیزم از دیگر کارهای خانم عرب زاده است که در این نمایشگاه عرضه می گردد. مسلماً نگاه هنری به نجوم و حرکتهای زیبایی شناختی از این دست، زمینه توجه عامه در گرایشات نو نجوم آماتوری را فراهم می آورد.

انجمن نجوم آماتوری ایران به عنوان حامی کلیه تلاشها و حرکتهای نجومی کشور، ضمن پشتیبانی از این حرکت که درنوع خود می تواند نو قلمدادشود، از طریق این پایگاه اینترنتی پر مخاطب ضمن اطلاع رسانی این نمایشگاه به جامعه نجومی ایران، همکاریهای اولیه ای نیز قبل از برگزاری با این هنرمند کشورمان داشته است.
امید است همکاریهای گسترده مراکز و گروههای نجومی داخلی و علاقمندان شیفته آسمان سبب ساز رشد و توسعه این دانش کهن و جذاب و رسیدن ایران به عظمت تاریخ علمی خود با تکیه بر پتانسیل جوان وپویای کشور باشد.

پیشاپیش مقدم شما را در این نمایشگاه هنری نجومی گرامی می داریم.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون