*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
کشف دنباله دار جدید

کشف دنباله دار جدید
سه شنبه 18 آبان 1389 - 02:30 | شاخه : | 3200 بازدید | 0 دیدگاه
کشف دنباله دار جدید
مسعود عتیقی-
علاقمندانی که هنوز خاطره مشاهده دنباله دار هارتلی2 را طی شبهای ماه گذشته از یاد نبرده اند، بد نیست با اطلاع شوند که چند روز قبل دو آماتور ژاپنی به نام های ایکیا و موراکامی موفق به کشف یک دنباله دارجدید شده اند.  همین جا اهمیت فعالیت آماتورها در جامعه علمی جهانی بش از پیش نمایانده می شود و امید است تلاشهای اماتورهای کشورمان نیز جهت دار تر از گذشته استمرار یابد تا نه تنها در اکتشافات نجومی بلکه درسایر بخشهای این دانش جذاب نوآوری در خور را داشته باشند.
این دنباله دار که با نام علمیC/201V1 نام گذاری شده است در بامداد جمعه 21 آبان همزمان با گشت رصدی انجمن نجوم آماتوری ایران در کاروانسرای قصر بهرام واقع در پارک ملی کویر، کمی پایین تر از سیاره حلقه بر گردن کیوان و در صورت فلکی خوشه قرار دارد(به نقشه آسمان توجه نمایید). سیاره ناهید نیز که چندین روز همچون کیوان در شعاع تابش خورشید قرار داشت وقابل مشاهده نبود در همین صورت فلکی و در پایین سیاره کیوان و ایکیا - موراکامی جاخوش نموده است. ستاره زیبای سماک اعزل نیز بین ناهید و این اجرام می درخشد. کمی قبل از روشنایی هوا و پیش از طلوع خورشید بهتراست به افق شرقی محل سکونت خود در هر کجای میهن پهناورمان ایران هستید نگاهی بیاندازید و علیرغم نور گرگ و میش هوا سعی نمایید با یک دو چشمی برد بالا و یا یک تلسکوپ خانگی این دنباله دار را شکار نمایید. برای پیگیری اخبار و تصاویر این دنباله دار می توانید در روزهای آتی به این پایگاه اینترنتی مراجعه نمایید.
 
 
ذکر این خبر با بیان نام کامل انجمن نجوم آماتوری ایران و آدرس کامل پایگاه اینترنتی انجمن بلا مانع است.
 
منبع: خبرنامه اینترنتی ارسالیspaceweather.com
 


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون