»
»
»
رونمایی از ساعت آفتابی قدیمی پایتخت

رونمایی از ساعت آفتابی قدیمی پایتخت
جمعه 18 تیر 1389 - 02:30 | شاخه : | 6662 بازدید | 0 دیدگاه
رونمایی از ساعت آفتابی قدیمی پایتخت
 
 بنا به اعلام رسیده به سرویس خبری انجمن نجوم اماتوری ایران  مراسم رونمایی این اثر همزمان با آئین گرامیداشت عید سعید مبعث رسول اکرم (ص) و افتتاحیه جشن ساعت های آفتابی و ادوات نجومی، و همراه با سخنرانی دکتر محمد باقری اهدا کننده این اثر پیرامون شیوه کار ساعت آفتابی و معرفی سازنده آن است. 

طبق اظهار رئیس موزه باغ ملی این ساعت در دوره پهلوی اول توسط سرتیپ بغایری ساخته شد و در کنار سر در باغ ملی تهران نصب گردید که پس از مدتی مفقود شد، و در طی سال ها دست به دست شدن در نهایت توسط آقای دکتر باقری پیدا شده و به موزه ملی ملک اهدا گردید. این ساعت آفتابی سنگی در زمان خود از دقیق ترین ساعت های آفتابی ساخته شده در ایران است که توانایی نمایش زمان تا بازه زمانی 1دقیقه را دارد.
در این برنامه تعدادی ازانواع مختلف ساعت های آفتابی به نمایش گذاشته می شود که هدف از آن معرفی ساعت های آفتابی مورد استفاده در نقاط مختلف ایران و کارگاه آشنایی با ساخت ساعت آفتابی است.
این مراسم روز یکشنبه مورخ 2تیرماه 89 در محل کتابخانه و موزه ملی ملک واقع در میدان امام خمینی در ساعت 15 برگزار خواهد شد. شرکت در این مراسم برای عموم علاقمندان آزاد است.
 
 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون