***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
یک برخورد دیگر با برجیس غول پیکر

یک برخورد دیگر با برجیس غول پیکر
جمعه 14 خرداد 1389 - 02:30 | شاخه : | 2999 بازدید | 0 دیدگاه

- بنا به خبری کوتاه سیاره برجیس غول منظومه خورشیدی! و یا همان مشتری مشهور ستاره شناسان آماتورآنتونی وسلی از استرالیا و کریستوفر از فیلیپین را متعجب نمود. این دو آماتور فعال که بطورمستقل به مشاهده رویداد برخوردی با مشتری اقدام نمودند، موفق به تصویر برداری ار این واقعه شدند.
آنتونی وسلی ، می گوید:
"من هنوز نمی توانم باور کنم که یک اتفاقی را بصورت زنده در سطح برجیس رصد کرده ام." لکه سفید حاصل از برخورد تا نیم ساعت بعد از آن دوام داشت و تا بامداد که هوا روشن و امکان تصویربردای بود این علائم آن ادامه نداشت. هنوزعامل و نتایج برخورد تا لحظه مخابره خبر مشخص نشده است.

آخرین برخورد جدی و مهیج  ثبت شده بابرجیس در سال 1994 میلادی رخ داد که دنباله دار شومیکر لوی 9 که از سال 199به دام آن افتاده بود، در سال 1992 به دو تکه و در سال 1994 متلاشی و با غول منظومه  مان که سپر زمین در برابر چنین بلاهایی است برخورد نمود. اتفاقاً  مکان برخورد به سمت وضعیت شب زمین قرار داشت و مشاهده این رویداد با یک تلسکوپ 8  اینچ برای رصدگران آماتور نیز قابل رصد بود.
منبع:حبرنامه اینترنتی SPACE WEATHER

 


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون