***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
پایان برنامه های هفته نجوم 89 همراه با دانشجویان گروه فیزیک دانشگاه شهید بهشتی

پایان برنامه های هفته نجوم 89 همراه با دانشجویان گروه فیزیک دانشگاه شهید بهشتی
يكشنبه 12 اردیبهشت 1389 - 02:30 | شاخه : | 2699 بازدید | 0 دیدگاه

سخنرانی و شامگاه رصدی هفته نجوم با همکاری گروه فیزیک دانشگاه شهید بهشتی تهران- با مهد کودکها و آینده سازان جامعه هفته نجوم در سال 1389 را آغاز نمودیم و در واپسین ساعات  هفته نجوم 89 و در روز  5/2/89 برنامه شامگاه رصدی از ساعت 21-17:3در دانشگاه شهید بهشتی به همت گروه فیزیک این دانشگاه و با همکاری انجمن نجوم آماتوری ایران با حضور مدیریت انجمن جناب آقای مهندس عتیقی و اعضای کمیته راهبردی انجمن برگزار گردید. این برنامه که  همچون برنامه های دیگرانجمن با استقبال دوستداران آسمان مواجه شد، شامل بخش های مختلفی بود.
پس از تلاوت قرآن، کلیپی از فعالیتهای انجمن برای اساتید و دانشجویان حاضر در سالن پخش شد.  در ادامه آقای عتیقی به ایراد سخنرانی در مورد تاریخ علم نجوم و سابقه روز و هفته نجوم پرداختند و در پایان این سخنرانی  به پرسش های مختلف حاضرین پاسخ دادند. همچنین عکس هایی که توسط برخی فعالان عکاسی نجومی در  انجمن تهیه شده بود در برنامه اسلاید شو پخش گردید و توضیحات لازم  ارائه شد.
ساعت 19:30مشتاقان رصد به کنار تلسکوپ 1اینچ انجمن  رفتند. در بیرون از سالن فعالان فیزیک دانشگاه پوستر وبنر این گردهمایی نجومی را نصب و به توزیع نشریات دانشگاهی پرداخته بودند و پس از توزیع بروشورهای ویژه این مناسبت و فعالیتهای انجمن به رصد اجرام آسمانی ( ماه، ناهید، کیوان و بهرام)  که در آسمان پایتخت بخوبی قابل مشاهده بودند پرداختندو بدینوسیله با هفته نجوم در سال جاری بدرودی آسمانی گفتند. دیدار برخی دانشجویان گروه فیزیک که در سالیان گذشته دوره های نجومی انجمن را گذرانده و با دانش آسمانی ستاره شناسی از طریق انجمن آشنا و این راه علمی را انتخاب و ادامه داده بودند بسیار جالب توجه بود.

آتنا نظام آبادیسرویس خبری کمیته راهبردی انجمن(عکسها از آتنا نظام آبادی)


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون