***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
بهترین فرصت برای رصد غزال تیز پای خانواده خورشیدی

بهترین فرصت برای رصد غزال تیز پای خانواده خورشیدی
جمعه 13 فروردین 1389 - 02:30 | شاخه : | 2600 بازدید | 0 دیدگاه
بهترین فرصت برای رصد غزال تیز پای خانواده خورشیدی
سیارات داخلی منظومه خورشیدی یعنی تیر و ناهید نمای زیبایی را از خود در شامگاه روز یکشنبه 15 فروردین 89 به نمایش می گذارند. سیاره تیر و یا همان عطارد مشهور، نزدیکترین سیاره به خورشید در کنار ناهید ملکه آسمان و دومین سیاره نسبت به خورشید قرار می گیرد و فرصتی است برای مشتاقان مشاهده سیاره عطارد که به علت قرار گرفتن این جرم در نور خیره کننده مهر تابان کمتر موفق به رصد آن می شوند. هوای گرگ و میش شامگاهی بر جلوه این همنشینی می افزاید و سوژه مناسبی برای عکسی با لنزهای واید  در تلفیق با مناظر طبیعی اطراف می باشد.
کافی است پس از غروب خورشید با چشم غیر مسلح به غرب محل سکونت خود در هر کجای مرز پر گهر ایران هستید نگاهی بیاندازید، جرم پرنور سمت چپ و کمی بالاتر ناهید و جرم کم نورتر سمت چپ قدری پایینتر تیر است.
خوشبختانه با پرواز فضاپیمای مسنجر سازمان فضایی ناسا اطلاعات و عکسهای با کیفیت بالا از سطح سیاره تیر ارسال شده است که دانش بشری را  در مورد این جرم بسیار بالا برده است که از جمله به جزئیات بمباران اتمی بادهای خورشیدی در برخورد با سطح سیاره و  و جود  میدان مغناطیسی فعال در اطراف این جرم می توان اشاره نمودکه قبلاً اطلاعات ناقص و یا بعضاً فاقد علم کافی در مورد شرایط درونی و سطحی این سیاره بودیم.
بد نیست بدانید اگر رصد این همنشینی را از دست دهید تا آبان ماه سال 139خورشیدی برای تکرار ان باید صبر کنید، پس فرصت را از دست ندهید.
سرویس خبری انجمن نجوم آماتوری
 
 


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون