*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
رصد خیابانی خورشید گرفتگی 25 دیماه 88

رصد خیابانی خورشید گرفتگی 25 دیماه 88
سه شنبه 29 دی 1388 - 02:30 | شاخه : | 2423 بازدید | 0 دیدگاه

بنا به گزارش آقای دادی از خراسان جنوبی، برگزاری رصد پدیده هایی مانند گرفتگیها بصورت عمومی و در میان مردم نقش موثری در ترویج نجوم دارد. این قبیل برنامه ها ضمن آشنا کردن مردم، زمینه را برای جذب افراد علاقه مند فراهم می کند و گروههای نجومی را رونق بیشتری می بخشد.
البته برگزاری پدیده ای مانند خورشید گرفتگی در اماکن عمومی نیاز به توجه بیشتری دارد  و  بکارگیری نکات امنیتی مانند استفاده از فیلترهای مخصوص و اطلاع رسانی خوب در این زمینه اهمیت زیادی دارد.
انجمن نجوم آماتوری پژوهش سرای رازی شهرستان سرایان پدیده خورشید گرفتگی 25 دیماه را بصورت عمومی برگزار کرد. در این برنامه که همزمان با شروع گرفتگی و در محل مصلای مسجد جامع شهرستان سرایان برگزار شد طیف وسیعی از دانش آموزان ، دانشجویان و معلمین علاقه مند حضور یافتند و به رصد این پدیده پرداختند. همچنین نماز آیات بصورت جماعت و به امامت حجت الاسلام تاجی ، امام جمعه محترم شهرستان اقامه شد. ضمنا بروشورهایی حاوی اطلاعاتی مفید در این زمینه بین علاقه مندان توزیع شد.

عبدالمطلب دادی – خراسان جنوبی - انجمن نجوم آماتوری سرایان



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون