***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
شکوه افلاک، اختتامیه سال جهانی نجوم

شکوه افلاک، اختتامیه سال جهانی نجوم
چهارشنبه 2 دی 1388 - 02:30 | شاخه : | 2579 بازدید | 0 دیدگاه

انجمن نجوم آماتوری ایران بدون چشم داشت بودجه خاص، در شرایطی که سال جهانی نجوم بدون برنامه ای خاص (همچون وضعیتی که مردمان درطول این مناسبت جهانی تقریباً شاهد بودند)رو به پایان است، با همکاری صمیمانه شهرداری منطقه 3 ، مدیریت محترم بوستان ملت و ساماندهی شهرداری تهران در روز جمعه 27 آذر ماه 1388 اقدام به برگزای ویژه برنامه سمبلیک اختتامیه این سال نمود. خوشبختانه وجود لکه هایی بر روی مهر تابان امکان رصد لکه های خورشیدی، مشاهده اقمار مشتری از پشت تلسکوپها و دو چشمی های قدرتمند، کارگاههای نقاشی برای کودکان و ساعتهای آفتابی برای نوجوانان و جوانان در کنار غرفه پخش فیلمه و کلیپهای نجومی که بعضاً هم برای علاقمندان با بلوتوث ارسال می شد، پاسخ به سئوالات نجومی و برنامه های متنوع دیگر این روز آسمانی را کامل می کردو فرصتی شد تا علاقمندان به تعمق در شکوه افلاک بپردازند. در شرایطی که این برنامه در کنارساختمان صدا وسیمای کشورمان به اجرا در می آمد مردم خوبمان از اطلاع رسانی نامناسب این برنامه که از جمله فعالیتهای خود جوش و مردمی منجمان آماتور کشور است گلایه داشتند، اما حضور پر شور ونشاط ساکنان پایتخت نشان از علاقمندی ونیاز روز افزون تهران و سایر شهرهای کشورمان در روی آوری به این دانش آسمانی است. مسلماً نجوم آماتوری بدون هیچ مرز و محدودیت است و این خصیصه باید زمینه های رشد آن را فراهم نماید، خصوصاً آنکه مراکز رسمی و قانونمندی همچون انجمن نجوم آماتوری ایران که با مصوبات قانونی و اساسنامه مدون آنهم مزین به نام پر افتخار کشورمان فعالیت می کنند حق دارند اینگونه گلایه های مردم خوبمان را پذیرا بوده و به گوش دست اندرکاران برسانند، شاید این انحصار بی معنا از رسانه ملی کشور رخت بر بندد و فرصتهای مساوی برای همه گروههای فعال فراهم شود. چرا که شرایط فعالان این عرصه حتی در بخشهای آکادمیک ودانشگاهی در برابر قوانین کشور مساوی و جملگی موسسات غیر انتفاعی هستند که چنین فعالیتهایی رابا ماهیت غیر دولتی با هدف ترویج که تبلیغ از رسانه آنهم برای جهت دادن به جوانان ونوجوانان ضروری است، به انجام می رسانند.
شما را به مشاهده بر خی نقاشیهای کودکانه و عکسهای این روز و شامگاه آسمانی دعوت می نماییم:
 
عکس های گرفته شده توسط آقای سادات
عکس های گرفته شده توسط آقای یاری
تعداد بسیار کمی از نقاشی های نجومی کودکان
شاید آنان که این حرکتهای زیبا را منعکس نمی کنند، انعکاس این فعالیتها و مناسبتهایی همچون سال جهانی نجوم، عاملی برای تحول آنها در تغییر رویکرد فعلی باشد. آیا آنچه که شما دیدید بجز ترویج نجوم وپاسخ دهی مناسب که هدف اصلی تمامی گروهها است، محتوای دیگری نیز دارد؟
سرویس خبری انجمن


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون