***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
شنبه 1 اردیبهشت 1403 | 10 شوال 1445 | 20 آوریل 2024
»
»
»
ویژه برنامه رصد عمومی گذر سیاره تیر در شهرستان فسا

ویژه برنامه رصد عمومی گذر سیاره تیر در شهرستان فسا
يكشنبه 10 آذر 1398 - 07:33 | شاخه : | نويسنده : سجاد صیادی | 7751 بازدید | 0 دیدگاه
ویژه برنامه رصد عمومی گذر سیاره تیر در شهرستان فسا

با وجود گذشت چند هفته از پدیده گذر سیاره تیر در آبان ماه امسال اما بدلیل اختلالات اینترنت در روزهای بعد این رخداد نجومی، مناسب دیده شد تا گزارش دوستان نجومی مان از شهرستان فسا در استان فارس را که مدتی قبل برایمان ارسال شده، با تاخیر تقدیم حضورتان نماییم:


مشاهده عبور سیاره
تیر (عطارد) از مقابل خورشید در رصدخانه و مرکز علمی شهرداری فسا همزمان با رویداد گذر این سیاره گریز پا از مقابل مهر تابان در بیستم آبان ماه برای عموم علاقمندان امکان پذیر گردید و در ویژه برنامه رصد عمومی این پدیده نادر با حضور مصطفی بادهیان رئیس و شهرام محمدی نائب رئیس شورای اسلامی شهر فسا، اعضای رصدخانه و مرکز علمی شهرداری فسا، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی، پیام نور، آزاد اسلامی و دولتی فسا و همچنین علاقه‌مندان به ستاره شناسی در محل تپه کدیوری (بام شهر) برگزار گردید. در مدت این گذر که از ساعت ۱۶:۰۵ تا لحظه غروب خورشید به طول انجامید، شرکت کنندگان توانستند به کمک تلسکوپ‌ ۱۴ اینچ رصدخانه و فیلتر خورشیدی به رصد آن بپردازند. این پدیده نادر و مهم نجومی که آخرین بار در سال ۱۳۹۵ به وقوع پیوسته بود، تا سال ۱۴۱۱ خورشیدی (۱۳ سال آینده) تکرار نخواهد شد. در پایان این ویژه برنامه نیز عکس یادبودی با حضور اعضای رصدخانه و مرکز علمی شهرداری فسا و جمعی از شرکت کنندگان به ثبت رسید.


عکاس: آقای علی متقی









اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون