***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
انجمن نجوم آماتوری ایران در پنجمین "جشنواره علم برای همه"

انجمن نجوم آماتوری ایران در پنجمین "جشنواره علم برای همه"
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 09:02 | شاخه : | منبع : سرویس علمی خبرگزاری ایرنا | 30581 بازدید | 0 دیدگاه
انجمن نجوم آماتوری ایران در پنجمین "جشنواره علم برای همه"

هم‎زمان با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه»؛ پنجمین جشنواره «علم برای همه» گشایش یافت

تهران -ایرنا - به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، این جشنواره عصر روز شنبه ۱۸ آبان هم‎زمان با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» با حضور دکتر وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، دکتر سیف الله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری، محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران و نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، میهمانان این جشنواره در محل باغ موزه قصر تهران آغاز بکار کرد و تا جمعه ۲۴ آبان جاری ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پنجمین جشنواره علم برای همه به همت موزه ملی علوم و فناوری و با مشارکت باغ موزه قصر و بیش از ۲۰ انجمن و مرکز علمی و فرهنگی کشور با هدف ایجاد بستر مناسب برای رویارویی مردم با دستاوردهای علمی و ایجاد علاقه و نشاط علمی در خانواده‌ها برگزار می‌شود.

این دوره از جشنواره به صورت گسترده در فضای بیش از ۱۵۰۰ متر در محل باغ موزه قصر با بخش‌های متنوعی همچون شهربازی علمی، نمایشگاه آثار هنری، غرفه‌های آموزشی، نمایش مستندهای علمی، مسابقات خانوادگی، جُنگ‌های علمی و دیدار با متخصصان برگزار می‌شود.

همچنین در این دوره از جشنواره، پژوهشگاه رویان، رصدخانه تارا، انجمن نجوم آماتوری ایران، آزمایشگاه تحقیقات فضایی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مدرسه جهانی بدون مرز والی، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فناوری کتابخانه و موزه ملی ملک حضور خواهند داشت.
پنجمین جشنواره «علم برای همه» موزه ملی علوم و فناوری ایران از ۱۸ الی ۲۴ آبان ماه جاری در محل باغ موزه قصر برگزار می شود.

بازدید دکتر جلیلی ریاست محترم موزه ملی علوم و فناوری و دکتر احمدی مشاور محترم وزیر علوم از غرفه انجمن در مراسم افتتاحیه
بازدید دکتر جلیلی ریاست محترم موزه ملی علوم و فناوری و دکتر احمدی مشاور محترم وزیر علوم از غرفه انجمن در مراسم افتتاحیه

خانواده‌ها می‌توانند از شنبه ۱۸ تا ۲۲ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از جشنواره بازدید کنند و این بازدید در روزهای آخر هفته ۲۳ و ۲۴ از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب خواهد بود. گروه‌های دانش‌آموزی نیز می‌توانند با هماهنگی قبلی از روز یکشنبه ۱۹ آبان تا چهارشنبه ۲۲ آبان از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر از جشنواره بازدید داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس festival.inmost.ir  مراجعه کنند.

انجمن نجوم آماتوری ایران در غرفه 1 این نمایشگاه میزبان شیفتگان آسمان است و در روز های پنجشنبه و جمعه 23 و 24 آبان ماه جاری (امروز و فردا) از ساعت 10 صبح تا 8 شب با بخشهای متنوع در زمینه دانش جذاب و  آسمانی  اخترشناسی به فعالیت می پردازد؛ همچنین رصد لکه های خورشیدی، دهانه های سطح ماه، اقمار سیاره غول پیکر برجیس و مشاهده حلقه های زیبای سیاره کیوان از درون تلسکوپهای قدرتمند انجمن و با راهنمایی کارشناسان حاضر در برنامه، در محوطه باز باغ موزه قصر واقع در انتهای خیابان استاد مطهری، بعد از خیابان دکتر شریعتی، بصورت رایگان برای عموم به اجرا در خواهد آمد.

برنامه رصدی انجمن برای مشاهده عمومی پدیده جذاب آخرین گذر سیاره تیر در قرن خورشیدی حاضر در محوطه باغ موزه قصر
برنامه رصدی انجمن برای مشاهده عمومی پدیده جذاب آخرین گذر سیاره تیر در قرن خورشیدی حاضر در محوطه باغ موزه قصر

منبع :سرویس علمی خبرگزاری ایرنا



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون