***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
مراسم افتتاحیه پنجمین دوره و اهدای جوایز چهارمین دوره مسابقه سراسری نجوم

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره و اهدای جوایز چهارمین دوره مسابقه سراسری نجوم
شنبه 28 آذر 1388 - 02:30 | شاخه : | 3245 بازدید | 0 دیدگاه

بنا به گزارش ارسالی مرکز نجومی فلکی قم به ، مراسم اهدای جوایز چهارمین دوره مسابقه سراسری نجوم با حضور دکتر نصیری فیزیکدان و نماینده مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین نجف ریاست مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی و نمایندگان آیت الله مقتدایی رییس حوزه علمیه قم ، موسسه مالی اعتباری مهر ، موسسه یاسین رایانه ، مسولان برخی از مراکز همکار، انجمن های فیزیک، ریاضی، معارف و علوم آموزش و پرورش استان قم  دیگر میهمانان برگزار شد.

این همایش که در آستانه آغاز روند اجرایی پنجمین دوره مسابقه سراسری نجوم برگزار میشد با استقبال تعدادی از حائزین رتبه های ممتاز از سراسر کشور روبرو شد .

استاد نصیری در این همایش با ارائه سیر تطور نجوم در تاریخ به ذکر آیاتی از قرآن مجید گرداختند که به موضوعات نجومی پرداخته است .

ایشان با بیان آیات مورد نظر موضوعاتی شامل انبساط عالم ، ساختار ستارگان از جمله خورشید ، نیروی گرانش ،  حیات فرازمینی و ... که در قرآن بیان شده بود را برای حضار مطرح نمودند .

این استاد اختر فیزیک در سخنان خود اشاره نمود که تاکنون ۱۸۰ آیه از ایات نجومی قران را مورد توجه و مطالعه قرارداده است اما باید این کار به طور جدی تر در مراکزی همچون مرکز مطالعات و پزوهش های فلکی نجومی انجام شود .

ایشان اظهار داشتند که حتی یک آیه از آیات نجومی قرآن تناقضی با جدیدترین  یافته ها ی نجوم ندارد .

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود به موضوع همکاری دوجانیه مرکز با طرح مکانیابی رصد خانه ملی ایران پرداخت و از این همکاری تمجید نمود . مدیریت مکان یابی رصد خانه ملی ایران در کشور به عهده آقای دکتر نصیری بود و مدیریت منطقه ای آن در استان قم توسط کارشناسات مرکز انجام گردید.

در ابتدای برنامه پس از قرائت ایاتی چند از قرآن کریم جناب آقای محمد صالح نجف دبیر ستاد مسابقه سراسری نجوم و مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی ـ نجومی به ارائه گزارشی در باره فعالیت های مرکز و مراحل مختلف اجرای مسابقه سراسری نجوم پرداخت.

در پایان مراسم نیز جوایز به 15 نفر اول هر سطح چهارمین دوره مسابقه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نجف و نیز جناب استاد آقای دکتر نصیری اهداء گردید.
با تشکراحمد رحمانیدبیر اجرایی مسابقه سراسری نجوم


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون