*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
ویژه برنامه روز جهانی ستاره‌شناسی امشب برپا می‌شود

ویژه برنامه روز جهانی ستاره‌شناسی امشب برپا می‌شود
شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 18:32 | شاخه : | منبع : سرویس علمی خبرگزاری ایرنا | 8669 بازدید | 0 دیدگاه
ویژه برنامه روز جهانی ستاره‌شناسی امشب برپا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: این انجمن هم‌زمان با کشورهای جهان امروز شنبه 21 اردیبهشت برابر با 11 مه 2019 ویژه‌برنامه روز جهانی نجوم را در مسجد امام علی بن ابی‌طالب (ع) در غرب تهران برگزار می‌کند.

 

مسعود عتیقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: انجمن نجوم کالیفرنیای شمالی از 46 سال قبل تاکنون با یک روش نجومی نسبت به تعیین روز جهانی نجوم اقدام کرده است؛ بر این اساس از میانه ماه آوریل تا میانه ماه مه میلادی (26 فروردین تا 25 اردیبهشت) هر سال روز شنبه‌ای که به تربیع اول ماه نزدیک باشد به‌عنوان روز جهانی ستاره‌شناسی انتخاب می‌شود.
وی ادامه داد: بدیهی است با این روش تعیین این روز، در هر سال این مناسبت در روز متفاوتی خواهد بود زیرا به ماه به‌عنوان جرم دوست‌داشتنی زمینی‌ها و تربیع اول آن توجه شده است.
عتیقی خاطرنشان کرد: هدف برگزاری روز جهانی ستاره‌شناسی آن است که تلسکوپ را به میان مردم و مکان‌های عمومی ببرد تا همه علاقه‌مندان و شیفتگان آسمان بتوانند به‌جای رفتن به رصدخانه با حضور در چنین برنامه‌هایی به علاقه‌مندی خود نسبت به دانش کهن ستاره‌شناسی بپردازند.
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: اجرای این برنامه‌ها فرصت مناسبی است تا خانواده‌ها، به‌ویژه نوجوانان و جوانان با دانش ستاره‌شناسی بیش از پیش آشنا شوند و جهت‌گیری علمی خود را برای آینده ترسیم کنند.
عتیقی ادامه داد: با توجه به تقارن روز جهانی ستاره‌شناسی امسال با ماه مبارک رمضان، انجمن نجوم آماتوری ایران ویژه‌ برنامه‌ای را امشب، 21 اردیبهشت ماه با همکاری مسجد امام علی بن ابی‌طالب (ع) در تهران برگزار می‌کند.
عتیقی گفت: این برنامه شامل بخش‌های متنوعی همچون رصد دهانه‌های سطح ماه از درون تلسکوپ، توزیع بروشورهای علمی، ارائه کیت ساعت‌های آفتابی به علاقه‌مندان و میز پاسخگویی علمی به شرکت‌کنندگان است.
وی ادامه داد: این برنامه از ساعت 21:30 تا 23:30 در محوطه مسجد امام علی بن ابی‌طالب (ع) واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی، نرسیده به بزرگراه ستاری روبروی شهرداری منطقه پنج برگزار می‌شود.
حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان رایگان است.

 

منبع :سرویس علمی خبرگزاری ایرنا



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون