***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 | 13 شوال 1445 | 23 آوریل 2024
»
»
»
برگزاری جشنواره روز جهانی ستاره شناسی در فسا

برگزاری جشنواره روز جهانی ستاره شناسی در فسا
سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 21:02 | شاخه : | نويسنده : سجاد صیادی | 9509 بازدید | 0 دیدگاه
برگزاری جشنواره روز جهانی ستاره شناسی در فسا

گزارش دریافتی از گروه ستاره شناسی فسا

اتحادیه بین المللی اخترشناسی، هر سال یکی از روزهای 15 آپریل (26 فروردین) تا 15 مه (25 اردیبهشت) را که نزدیک ترین روز از تعطیلات آخر هفته به زمان چارک نخست (تربیع اول) ماه است را به عنوان روز جهانی ستاره شناسی و هفته پیش از آن را به عنوان هفته جهانی ستاره شناسی تعیین می کند. در این روز، منجمان سراسر جهان تلاش می کنند با آوردن تلسکوپ های خود در بین مردم، آن ها را با این دانش بی کران و زیبا آشنا کنند.

در همین راستا، رصدخانه و مرکز علمی شهرداری فسا همچون سال های گذشته و همگام با سایر رصدخانه ها و گروه های نجومی دنیا، جشنواره روز جهانی نجوم 1397 را برگزار نمود. این جشنواره که به همت روابط عمومی شهرداری فسا در جمعه هفتم اردیبهشت ماه از ساعت 20 الی 23 در باغ کدیوری برگزار شد، با بخش های متنوعی همراه بود که با استقبال کم نظیر همشهریان علم دوست فسایی مواجه شد.

در بخشی از این برنامه، علاقه مندان پس از شنیدن توضیحاتی در خصوص ویژگی های شبچراغ آسمان، به کمک تلسکوپ 14 اینچ رصدخانه شهرداری، آن را رصد کردند. استقبال از این بخش به حدی بود که در طول مدت برگزاری برنامه، صف طویلی از مشتاقان تماشای ماه تشکیل شده بود. بخش دیگری از این جشنواره به غرفه فروش کتب نجومی اختصاص داشت. همچنین در این غرفه، بازدیدکنندگان ضمن تماشای کلیپ هایی با موضوع سفر به سیاره بهرام، انفجار بزرگ و . . . با ارائه بروشورهای آموزشی در خصوص آشنایی با ستارگان، صورت های فلکی و سیارات و شرکت در بخش پرسش و پاسخ نجومی، هر چه بیشتر با این علم جذاب آشنا شدند و تعدادی از علاقه مندان نیز ضمن عضویت در باشگاه مخاطبین رصدخانه شهرداری به منظور اطلاع رسانی در خصوص برگزاری برنامه های آتی، در دوره های آموزشی نجوم و کیهان شناسی ثبت نام کردند. قسمت دیگری از این برنامه نیز به نقاشی کودکان اختصاص داشت که این بخش هم با استقبال کودکان همراه شد.

شایان ذکر است علاوه بر جمع کثیری از همشهریان و علاقه مندان به نجوم، وحید بنا عضو شورای اسلامی شهر فسا و حسن برات شهردار فسا نیز از بخش های مختلف این جشنواره بازدید نمودند و از اعضای رصدخانه که نقش بسزایی در برگزاری این برنامه داشتند، تقدیر و تشکر کردند. در پایان نیز عکس یادبودی با حضور کلیه کادر اجرایی برگزار کننده جشنواره روز جهانی نجوم گرفته شد.

 

سجاد صیادی  عضو رصدخانه و مرکز علمی شهرداری فسا

لازم به ذکر است انجمن نجوم آماتوری ایران در راستای همدلی وهمکاری بیشتر گروهها و تشویق فعالان نجومی کشور، از میانه دهه 70 خورشیدی نسبت به انتخاب و معرفی آماتور نمونه و گروه نمونه نجومی کشور اقدام نموده است که در سال 1386، گروه ستاره شناسی فسا به همراه مسئول وقت این گروه طی همایشی در جمع اساتید، شیفتگان آسمان و اعضای فعال انجمن در پایتخت، به عنوان گروه نمونه و آماتور نمونه در آن سال معرفی گردیدند.









شیفتگان آسمان پس از یک تلاش علمی همراه با میهمانان ویژه
شیفتگان آسمان پس از یک تلاش علمی همراه با میهمانان ویژه

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون