***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024
»
»
»
اول آذر آغاز ثبت نام دوره های ستاره شناسی انجمن

اول آذر آغاز ثبت نام دوره های ستاره شناسی انجمن
چهارشنبه 27 آبان 1388 - 02:30 | شاخه : | 4181 بازدید | 0 دیدگاه
اول آذر آغاز ثبت نام دوره های ستاره شناسی انجمن

اول آذر ماه امسال ثبت نام دوره های مختلف انجمن اعم از مقدماتی، متوسط، دوره های پیشرفته  در کنار پذیرش افراد معدود جهت دوره آمادگی المپیاد نجوم آغاز و با استفاده از اساتید شناخته شده با تجربه و دانش آموخته مرتبط با هر گرایش(در دوره های خاص) دوره ها از دیماه آغاز می گردد. کلیه علاقمندان خصوصاً اعضا که از خدمات ویژه عضویت در این زمینه برخوردار هستند لطفاً هر چه سریعتر با انجمن تماس تا ضمن آگاهی از شرایط دوره ها، ثبت نام خود را قطعی نمایند تا بتوانند از ظرفیت موجود در این ترم کمال بهره را ببرند.
طی بیش از یک دهه اخیر برگزاری کلاسهای مدون و مستمر نجوم آماتوری در انجمن نجوم آماتوری ایران، ضمن الگو دهی به بسیاری از مراکز جهت انجام این مهم، سبب شده است تا دانش پایه ستاره شناسی که از الزامات اولیه برای فعالیت در گرایش جذاب اختر شناسی است در افراد تقویت و بدنبال آن با برگزاری برنامه های منظم رصدی زمینه شناخت عملی آسمان در انجمن برای همگان فراهم شده است. هزاران فرد آموزش دیده این مرکز که امروزه در برخی گروهها افراد موثری نیز محسوب می شوند از این جمله اند و همین جا اهمیت و ضرورت وجودی انجمن نجوم آماتوری ایران به عنوان یک مرکز قانونمند کشوری مشخص که در کنار راه اندازی مراکز مختلف اخترشناسی در اقصی نقاط ایران عزیز، اجرای شبها و شامگاههای نجومی، اطلاع رسانی گسترده اخبار نجومی در پایگاه اینترنتی، خبرگزاریها و دیگر رسانه های جمعی و طرح و انجام پروژه های پژوهشی و سایر فعالیتها، فعالیت آموزشی در نجوم آماتوری را نیز فراموش ننموده و با اهداف و برنامه ریزی وسیع سعی در اشاعه آن دارد و با بیان بهتر دهها گروه و انجمن ستاره شناسی آماتوری همچون سایر کشورها می بایست فرصت معرفی و  فعالیتهای از این دست داشته و پشتیبانی شوند. 
انجمن با یک برنامه ریزی منظم سالیانه، در آخرین ماه هر فصل ثبت نام کلاسها را آغاز و پس از تکمیل ظرفیت(در مدت محدود) لیست دوره ها تکمیل و حداکثر در نیمه دوم ماه اول فصل بعد کلاسها آغاز می شود. ظرفیت کلاسها 17 نفر و در 3 گروه مقدماتی(برای افراد مبتدی در کلیه گروههای سنی  وتحصیلی) با یک شب رصدی آموزشی، دوره متوسط شامل عکاسی نجومی، نجوم محاسباتی و نجوم رصدی و دو شب رصدی با فاصله 6 ماه (برای فارغ التحصیلان دوره مقدماتی* و دوره های پیشرفته کارگاه رویت هلال، عکاسی نجومی پیشرفته 1 و2، کارگاه تراش آینه و ساخت تلسکوپ، دوره اختر فیزیک پیشرفته 1 و2 و... ضمناً دوره آمادگی المپیاد نجوم که با موفقیت طی سالیان اخیر به اجرا در آمده است و بیان این نکته ضروری است که بر اساس برآوردهای انجام شده فارغ التحصیلان دوره مقدماتی33% و دوره متوسط 37% سئوالات المپیاد نجوم را پاسخگو خواهند بود ضمن آنکه دانسته های رصدی و آزمایشگاه فیزیک دبیرستانی تکمیل کننده اطلاعات لازم برای حضور در المپیاد جهانی نجوم می باشد که طی سالیان اخیر خوشبختانه در کشورمان ملی شده است. در دوره مقدماتی پروژه دانشجویی اختیاری اما در دوره های بالاتر افراد ملزم به ارایه طرحهای دانشجویی ترجیحاً نو با رویکرد تولید علم هستند و این مهم از ضرورتهای صدور مدارک پایان دوره شرکت کنندگان است.
                                                                               با احترام
                                                                        گروه آموزش انجمن

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون