*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
گزارش روز و هفته ی ستاره شناسی در ساری

گزارش روز و هفته ی ستاره شناسی در ساری
دوشنبه 19 تیر 1396 - 23:23 | شاخه : | نويسنده : سرکار خانم افسانه ابری | 6749 بازدید | 0 دیدگاه
گزارش روز و هفته ی ستاره شناسی در ساری

هر چند مدتی است که از برگزاری برنامه های روز و هفته ستاره شناسی در کشور می گذرد اما با دریافت گزارش دوستان نجومی فعال در کانون پرورش فکری مرکز استان مازندران، بر آن شدیم تا در راستای اطلاع رسانی مناسب و اشاعه فرهنگ این گامهای علمی ترویجی در سراسر این مرز پر گهر، به انعکاس این فعالیتهای آسمانی در استان سرسبز مازندران و شهر زیبای ساری بپردازیم:

مرکز نجوم اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران به مناسبت هفته ی ستاره شناسی، در تاریخ 13 و 14 اردیبهشت 96 همراه با گروه های نجومی سراسر کشور، مفتخر بود برنامه های ویژه ای را برای دانش آموزان و اعضای مراکز 3 گانه ی کانون پرورش فکری ساری برگزار کند.

با توجه به اینکه شعار امسال از طرف انجمن بین المللی ستاره شناسی سال خورشید گرفتگی نامگذاری شده است، محوریت برنامه ها، خورشید و خورشید گرفتگی بوده است.

برنامه های اجرایی شامل پخش انیمیشن و نماهنگ های زیبای نجومی، پرسش و پاسخ، نمایش خلّاقِ خورشیدگرفتگی توسط دانش آموزان ، رصد خورشید و سخنرانی با موضوعیت خورشید و خورشید گرفتگی بوده است. همچنین در پایان، بروشورهای آموزشی درمورد خورشید گرفتگی خدمت حاضرین تقدیم شد.

*روز ستاره شناسی:

همچنین به بهانه روز جهانی ستاره شناسی، در بعدازظهر روز پنج شنبه 14 اردیبهشت 96، این مرکز، با همکاری باشگاه نجوم ساری و انجمن علمی فیزیک دانشگاه مازندران، اقدام به برگزاری برنامه های متنوعی از قبیل رصد خورشید، غرفه ی کودکان و نوجوانان (کاردستی، نقاشی، رنگ آمیزی و ...)، نمایشگاه محصولات نجومی، انجام آزمایش های جذاب فیزیکی و نجومی، پرسش و پاسخ و عکس با لباس فضانوردی نموده و در طول برنامه، خدمت بازدیدکنندگان بروشورهای آموزشی خورشید گرفتگی ارائه شد. این برنامه از ساعت 15 آغاز شد و تا ساعت 21 ادامه داشت.

لازم به ذکر است به دلیل ابری شدن هوا، صرفا یک ساعت امکان رصد خورشید داشتیم و برنامه ی رصد شبانه و ساخت ساعت آفتابی امکان اجرا نداشت.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون