»
»
»
افتتاحیه موسسه ستاره شناسی هفشجان

افتتاحیه موسسه ستاره شناسی هفشجان
يكشنبه 24 امرداد 1395 - 20:51 | شاخه : | نويسنده : محسن خورشیدی | 29840 بازدید | 0 دیدگاه
افتتاحیه موسسه ستاره شناسی هفشجان

همایش بزرگ افتتاحیه موسسه ستاره شناسی هفت آسمان هفشجان در تاریخ پنجشبه 21مرداد همزمان با بارش شهابی پرساوشی برگزار شد.

در این برنامه که با حضور آقای آتیلا پرو ریاست محترم بخش خاورمیانه مجمع جهانی اختفا و گرفت برگزار شد امام جمعه شهر هفشجان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین محترم برخی ادارات استان و حدود 2000 نفر از مردم علم دوست شهر هفشجان شرکت کردند.

پس از قرائت آیاتی از کلام اله مجید توسط قاری محترم آقای داریوش خدابخشی که مرتبط با ستاره شناسی انتخاب شده بودند همزمان با پخش کلیپی از پرتاب یکی از ماهواره های بومی کشورمان سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش شد که برای حاضرین بسیار جذاب بود.

از ابتد تا پایان برنامه با استقرار ابزار های رصد آسمان در 4 قسمت مختلف حاضرین در هر قسمت همزمان با رصد یک جرم با اطلاعاتی درباره آن جرم هم آشنا میشدند.



همچنین کودکان و نوجوانان در غرفه نقاشی سرگرم نقاشی تصورات خود از ستاره شناسی و عالم هستی بودند.غرفه ای هم جهت نقاشی نجومی روی صورت کودکان و عکس با ماکت فضانورد فعالیت داشت.

اولین سخنران برنامه آقای کورش خورشیدی ریاست محترم شورای اسلامی شهر هفشجان پس از خیر مقدم به میهمان ویژه برنامه و سایر حاضرین به طور خلاصه شرح فعالیت ها و کمک های شورای شهر و شهرداری هفشجان در تهیه ابزار های نجومی و ثبت موسسه هفت آسمان هفشجان را به اطلاع حاضرین رساندند.

در بخش بعدی با موضوع شگفتی های آسمان بیکران آقای آتیلا پرو ابتدا به برخی توانمندی های کشور در بخش های مختلف هوا-فضا اشاره و سپس حاضرین را با مطالب جذاب نجومی از پیدایش زمین و حیات و قسمت های مختلف عالم هستی از جمله منظومه شمسی،ستاره ها،سحابی ها و کهکشان ها آشنا کردند.

پس از سخنان ایشان برنامه با پخش یک تایم لپس نجومی و برگزاری یک مسابقه شاد و مفرح با اهدای گردونه آسمان و عینک رصد خورشید به برنده ها ادامه یافت.

در بخش پایانی برنامه آقای محسن خورشیدی مدیر موسسه ستاره شناسی هفت آسمان هفشجان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه میهمانان و همشهریان که در برنامه افتتاحیه این موسسه شرکت کرده بودند به ارائه کنفرانسی با موضوع کیهان شناسی و نحوه آغاز و تکامل و پایان عالم هستی و اشارات علمی قرآن به این مطالب و همچنین تکامل و پایان عمر منظومه شمسی و سیاره زمین پرداختند.

لازم به ذکر است این برنامه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر هفشجان- پایگاه بسیج شهدا و اعضای انجمن داستان نویسی شهر برگزار گردید.

در پایان ازهمه عزیزانی که در برگزاری این برنامه با موسسه هفت آسمان هفشجان همکاری کردند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

هفشجان در 15 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

انجمن نجوم آماتوری ایران ضمن تبریک به کسانی که با گام نهادن در این راه آسمانی، زمینه توسعه دانش جذاب و کهن اخترشناسی را که چه بسا با وجود مشکلاتی که در پیش رو خواهند داشت، در آن خطه فراهم نموده اند؛ با آرزوی موفقیت برای فعالان این عرصه در منطقه مذکور، آمادگی همکاری با این گروه و سایر مراکز فعال کشور که شیفته موضوع ترویج علم ستاره شناسی هستند را دارد.

 



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون