***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
اول تیر؛ طولانی ترین روز سال

اول تیر؛ طولانی ترین روز سال
سه شنبه 1 تیر 1395 - 15:29 | شاخه : | منبع : خبرگزاری صدا وسیما | 25580 بازدید | 0 دیدگاه
اول تیر؛ طولانی ترین روز سال

رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: امروز اول تیر در ساعت 3 و 4 دقیقه بامداد خورشید به نقطه انقلاب تابستانی رسید.

مسعود عتیقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه خورشید در نیمی از سال بالاتر از استوای آسمان و در نیم دیگر پایین تر از استوای آسمان است افزود: باتوجه به اینکه دایره البروج و استوای آسمان باهم زاویه 23 و نیم درجه می سازند، بیشترین فاصله زاویه ای خورشید با استوای آسمان را تشکیل داده و در نیمکره شمالی که دیشب را به عنوان کوتاهترین شب سال پشت سر گذاشته اند امروز طولانی ترین روز سال را پیش رو دارند.
وی با بیان اینکه در نیمکره شمالی و ازجمله در ایران امروز طولانی ترین روز سال را تجربه می کنیم گفت: همزمان در نیمکره جنوبی شب گذشته شب یلدا بوده و فصل زمستان آغاز شده است.
عتیقی افزود: باتوجه به لحظه اذان صبح و اذان مغرب امروز روزه داران کشورمان طولانی ترین روز روزه داری را با 16ساعت و 43 دقیقه پشت سر می گذارند و طول روز نیز با احتساب لحظه طلوع و غروب خورشید 14 ساعت و 35 دقیقه خواهد بود.
رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: از امروز به مرور از طول روز کاسته و به طول شب اضافه می شود تا اعتدال پائیزی که طول روز و شب برابر می شود.

همچنین شما می توانید گفتگوی تلفنی مربوط به این خبر را که در اخبار شبکه های مختلف سیما پخش گردید در لینک منبع خبر(لینک زیر) دریافت نمایید.
منبع :خبرگزاری صدا وسیما



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون