*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
آغازسومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک در ایران

آغازسومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک در ایران
شنبه 25 مهر 1388 - 01:30 | شاخه : | 2864 بازدید | 0 دیدگاه
آقای محسن جمالی رییس ستاد برگزاری سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک  2009 اعلام کرد: این المپیاد، بسیار نوپا است. وی با بیان اینکه در این المپیاد تیم های دانش آموزی 2کشور جهان حضور خواهند داشت، افزود: از هر یک از کشورهای شرکت کننده تیم های پنج نفره از دانش آموزان بین سن های 16 تا 18 سال حضور دارند.
به گفته وی ، لهستان، یونان، برزیل، کره جنوبی، چین و غیره از جمله کشورهای شرکت کننده در این المپیاد هستند.
آقای جمالی با بیان اینکه این المپیاد در دو بخش آزمون عملی و تئوری برگزار می شود، افزود: در آزمون تئوری 18 سوال در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و در بخش عملی یا رصد نیز تلسکوپ در استان سمنان به دلیل صاف بودن آسمان در اختیار تیم ها گذاشته می شود.
 

وی ادامه داد: 7نفر از اعضای هیات علمی و کمیته های علمی از داخل کشور که متشکل از متخصصان اختر فیزیک و دانش آموختگان این رشته تحصیلی هستند، انتخاب شده اند.

سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 60میلیون تومان برای برگزاری این المپیاد هزینه می شود ، گفت: در برگزاری هر چه بهتر این المپیاد سازمان فضایی ایران، شرکت پارس خودرو، مجتمع شهید باهنر و همچنین باشگاه دانش پژوهان جوان نیز مشارکت داشته اند.

آقای جمالی در بخشی از پیام خود بمناسبت این رویداد علمی جهانی فرمودند: این المپیاد به منظور ترویج علم نجوم و اختر فیزیک و همچنین شناسایی استعدادهای درخشان در بین دانش آموزان جوان کشورها برگزار می شود.

پیش از این آغاز سومین دوره المپیاد جهانی نجوم در شهریورماه امسال اعلام شده بود اما در اعلام بعدی 17 تا 26 اکتبر اعلام شد. این المپیاد با شرکت تیم‌های دانش‌آموزی از امروز 25 مهرماه آغاز و تا چهارم آبان ماه در محل مجتمع شهید باهنر تهران ادامه دارد.

سایت اینترنتی IOAA
پایگاه اینترنتی المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک 2009 در ایران
پیام رئیس محترم ستاد برگزاری سومین المپیاد نجوم و اختر فیزیک در کشور

سرویس خبری انجمن



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون