***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 31 فروردین 1403 | 9 شوال 1445 | 19 آوریل 2024
»
»
»
همراه با آسمانیان خونگرم استان بوشهر

همراه با آسمانیان خونگرم استان بوشهر
يكشنبه 23 اسفند 1394 - 23:50 | شاخه : | نويسنده : گروه آموزش کاربردی | 6161 بازدید | 0 دیدگاه
همراه با آسمانیان خونگرم استان بوشهر

فعالیتهای انجمن در روزهای پایانی سال 94 بیشتر شده و شمولیت آن نه تنها در پایتخت بلکه به تمامی شهرهای ایران عزیز تسری یاقته است. در این میان برنامه های ترویج علم در این مرکز خودجوش و مردمی پر رنگ تر بوده و در سال جاری ضمن فعال کردن بخشهای ستاره شناسی آماتوری متعدد در پایتخت، پاسخگوی دعوت مراکز علاقمند به اجرای این برنامه ها بدون چشمداشت مادی بوده است.
بنا به دعوت موسسه خیریه ای از استان بوشهر؛ مدیریت وکارشناسان این مرکز کشوری به آن پاسخ مثبت داده و در تاریخ 26 بهمن  1394 با نگاه خیر خواهانه ، آقای مهندس عتیقی مدیر و بنیان گذار  انجمن نجوم آماتوری ایران با همراهی جناب آقای امیر فراقی از کارشناسان و اعضای فعال کمیته راهبردی انجمن به این استان زیبا سفر کرده و با استقبال گرم مردم خونگرم استان مواجه شدند. بلافاصله به سمت خور موج حرکت کرده و در سالن آموزش و پرورش این شهرستان، در جمع دانش آموزانی که از رده دبستان تا دانشگاه تحت حمایت موسسه خیریه" آشیان همای رحمت" استان بودند ،حضور یافته و با سخنرانیهای علمی و پخش اسلایدها وکلیپهای جذاب نجومی، علاقمندان حاضر را به دانش پژوهی و دنبال کردن فعالیتهای علمی و آسمانی تشویق و ترغیب نمودند. پاسخگویی به  سئوالات علمی شرکت کنندگان مشتاق بعضا با سن کم که بسیار جالب و عمیق بود؛ با اعطای جوایزی از سوی مدیریت این مجموعه فعال کشوری همراه شد. در ادامه علاقمندان برای دور شدن از آلودگی نوری شهر که چندان هم زیاد نبود به محل امامزاده سلطان میر هاشم رفته و به رصد آسمان و اجرام دور و نزدیک آن از ماه و سیارات گرفته تا سحابیها وکهکشانها  با تلسکوپ رایانه ای آپو کروماتیک انجمن پرداختند.
در این میان هوش و ذکاوت دختر خردسالی که با والدین کارشناس خود در بخش آموزش موسسه ذکر شده با سئوالات زیبای علمی که نشان از مطالعات خوب ایشان داشت، مورد توجه کارشناسان انجمن قرار گرفت و جالب تر اینکه این دختر در بخشی از زمان شب رصدی به خواب رفته بود و با بیدار شدن، از اینکه با گروه نتوانسته بود در رصد همراه باشد بسیار متاثر شده و اشک می ریخت که با آموزشهای علمی آقای فراقی و دلجویی مدیریت انجمن، لبخند رضایت بر لبان این دختر آسمانی و شیفته دانش نشست.
عکس یادگاری با بچه های آسمانی خورموج پایان بخش این برنامه علمی کابردی بود.












اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون