***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 | 14 شوال 1445 | 24 آوریل 2024

فرزندان آسمان
جمعه 14 اسفند 1394 - 13:14 | شاخه : | نويسنده : خانه ستاره شناسی تهران | 7073 بازدید | 0 دیدگاه
فرزندان آسمان

دو کارگاه ستاره شناسی با همکاری انجمن نجوم آماتوری ایران و خانه ستاره شناسی تهران واقع در مرکزآموزشهای شهید حیدری منطقه 9 شهرداری، در  روز سه شنبه  20  بهمن ماه  94 برگزار گردید.

ابتدا گروه اول از تهران با حضور65 نفر از دانش آموزان مقطع چهارم دبستان منطقه 10  از ساعت 8 الی 10:00  صبح و بعد از آن طی 2 ساعت از ساعت 10:30 تا 12:30 گروهی از استان سمنان، شرکت کنندگان عزیزی از شهرستان گرمسار بودند که در برنامه بعدی طی روز مذکور حضور پیدا کردند. گروه دوم 45 نفر از مقطع دوره اول دبیرستان بودند .

این برنامه ها که از جمله گامهای پیش از افتتاح رسمی" خانه ستاره شناسی تهران " در مرکز آموزشهای شهید حیدری شهرداری منطقه 9 است، با پخش قرآن و سرود ملی آغاز و در ادامه جناب آقای آرمان نیا ریاست محترم مرکز شهید حیدری به حاضران خیر مقدم گفته وفعالیتهای مرکز را بصورت کوتاه تشریح نمودند. در ادامه آقای مهندس عتیقی مدیرمحترم انجمن نجوم آماتوری ایران، با سخنان خود، به طرح مباحث آموزشی در این زمینه پرداختند، سپس تصاویر متنوعی از آسمان شب و زیبایهای آسمان و فعالیتهای صورت گرفته در این زمینه با توضیحات تفضیلی ارائه گردید. درادامه شرکت کنندگان سوالات علمی خود را مطرح نموده و مدیرمحترم انجمن ضمن پاسخگویی به سوالات آنان به چندنفر هدایای نجومی(کتاب و نرم افزار) تقدیم نمودند. در پایان این بخش شرکت کنندگان سالن آمفی تئاتر را ترک و با حضور در سالن آسمان نما با اجرام آسمان شبانه در تور علمی جذاب آسمان نمای مرکز آشنا شدند. رصد لکه های خورشیدی کامل کننده این کارگاه علمی کاربردی بود که شرکت کنندگان هر دو گروه بصورت جداگانه ضمن آشنایی با تلسکوپ و ابزارهای رصدی، با استفاده از تلسکوپهای توانمند خانه ستاره شناسی این مرکز که مجهز به پالایه استاندارد رصد مهر تابان است، بدون خطر به رصد خورشید و لکه های آن پرداختند. 

این آموزشها با محوریت درسهای بخش ستاره شناسی کتب علوم مقاطع مذکور به انجام رسید که در ارتقا اطلاعات علمی دانش آموزان وحتی دبیران محترم بسیار موثر می باشد.

این کارگاه ها بسیار مورد توجه شرکت کنندگان تهرانی و دوستان شهرستانی قرار گرفت و ضمن اظهار رضایت بسیار، بر مطالب بسیار مفید ارائه شده در این برنامه اشاره داشتند و علاقمند به برنامه­های مشابه بودند.

از جمله اهداف برگزاری این برنامه آشنا نمودن و بالابردن آگاهی شهروندان و علاقه مندان به دانش آسمانی اخترشناسی می باشد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری هر چه بیشتر این برنامه ها و کلاسهای آموزشی در خانه ستاره شناسی تهران و  از سطح مدارس پایتخت و سایر شهرهای کشور باشیم.

علاقمندان از تهران و سایر شهرهای کشور می توانند بعد از تعطیلات نوروز 95 با هماهنگی خانه ستاره شناسی تهران واقع در مرکز آموزشهای شهید حیدری نسبت به ثبت نام و رزرو مدرسه خود اقدام واز اردوهای جذاب علمی این مرکز بهره مند گردند.



 

" لکه های خورشیدی که در برنامه این عکس به روش آفوکال با موبایل گرفته شده و دانش آموزان شرکت کننده با کیفیت بالاتر موفق به مشاهده شدند"

لازم به ذکر است که خانه ستاره شناسی تهران واقع در مرکز آموزشهای شهید حیدری منطقه 9 شهرداری تهران، به پیشنهاد و درخواست ریاست مرکز آموزشهای شهید حیدری و به همت مدیریت و کارشناسان انجمن نجوم آماتوری ایران در زمستان 94 تجهیز و آماده بهره برداری گردید و بر اساس تفاهم نامه فی مابین انجمن و مرکز  مذکور، برنامه های آتی خانه ستاره شناسی تهران با هماهنگی و همکاری انجمن به اجرا در خواهد آمد.

 

خانه ستاره شناسی تهران



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون