***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
سفر به مریخ برای همه

سفر به مریخ برای همه
يكشنبه 1 شهریور 1394 - 11:31 | شاخه : | نويسنده : مریم رضا زاده | 11795 بازدید | 0 دیدگاه
سفر به مریخ برای همه
سفر به مریخ برای همه

ناسا از علاقه‌مندان درخواست کرده است تا نام خودشان را برای فرستاده شدن به مریخ ارسال کنند. نام‌های ارسال شده، در قالب یک میکروچیپ به مریخ فرستاده خواهد شد.

احتمالا مشغول تمرین برای فضانورد شدن نبوده‌اید و در فهرست ۱۰۰ نفری که می‌خواهند توسط ماموریت Mars One به مریخ بروند قرار ندارید. با این حال، هنوز هم یک راه برای رفتن به این سیاره‌ی سرخ وجود دارد.

حداقل این برنامه‌ای است که ناسا به راه انداخته. ناسا گفته است که می‌توانید به‌صورت معنوی در مریخ حضور داشته باشید. اداره‌ی ملی هوانوردی و فضایی» یا همان ناسا گفته است که می‌خواهد به افراد این امکان را بدهد تا در قالب یک میکروچیپ سیلیکونی به ماه بروند.

فضاپیمای InSight قرار است در فروردین سال آینده به مریخ برود و کسانی که در وب‌سایت ناسا ثبت نام کنند، می‌توانند نام خودشان را در یک میکروچیپ که قرار است با این فضاپیما به مریخ برود قرار دهند.

فضاپیمای InSight یک دریل زمینی است که می‌خواهد سطح مریخ را برای اولین بار حفاری کند. ماموریت InSight جمع‌آوری اطلاعاتی درباره‌ی داخل سیاره‌ی مریخ است.

دومین بار است که ناسا امکان فرستادن نام‌های افراد مشتاق را برای‌شان فراهم کرده است. ناسا چنین برنامه‌ای را هم برای ماموریت Orion که در سال ۲۰۱۴ انجام شده بود به راه انداخت. بیش از ۱٫۳۸ میلیون نفر برای اینکه نام‌شان به فضا فرستاده شود ثبت نام کرده بودند.

فضاپیمای InSight در مارس ۲۰۱۶ روی مریخ فرود خواهد آمد. ماموریت این فضاپیما هم در تاریخ ۲۸ سپتامبر سال آینده شروع خواهد شد.

می‌توانید از لینک زیر ثبت نام کنید:

http://mars.nasa.gov/participate/send-your-name/insight

Cnet - itradar



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون