*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 | 15 شوال 1445 | 25 آوریل 2024
»
»
»
سازمان فضایی ایران و برنامه های هفته جهانی فضا

سازمان فضایی ایران و برنامه های هفته جهانی فضا
جمعه 10 مهر 1388 - 01:30 | شاخه : | 2801 بازدید | 0 دیدگاه
سازمان فضایی ایران و برنامه های هفته جهانی فضا

سازمان فضایی ایران برنامه های متنوعی را برای هفته جهانی فضا در سال جهانی نجوم در نظر گرفته است. این برنامه ها در طول هفته و تا روز یکشنبه 19 مهر ماه ادامه خواهد یافت.
هفته جهانی فضای امسال با شعار "فضا برای آموزش" در تاریخ جهانی آن یعنی 12 تا 18 مهرماه در کشور برگزار می گردد. سازمان فضایی ایران با همکاری تعدادی از سازمانها و نهادهای ذیربط، ویژه برنامه‌های هدفمندی را تدارک دیده است. در سال 1999، سازمان ملل متحد از 4 تا 1اکتبر هر سال را به عنوان هفته جهانی فضا نام گذاری نمود. انتخاب این دو روز به منظور یادآوری دو واقعه مهم در تاریخ فضا بود. در 4 اکتبر 1957 ماهواره اسپوتنیک 1، اولین ماهواره ساخت بشر به فضای ماورای جو پرتاب شد. در 1اکتبر 1967، سازمان ملل معاهده ای مصوب نمود که در آن اصول فعالیتهای همه کشورها در زمینه اکتشاف و استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو از جمله ماه و دیگر اجرام فضایی مقرر گردیده است.

هفته جهانی فضای امسال با شعار "فضا برای آموزش" در همان تاریخ مقرر یعنی 12 تا 18 مهرماه در کشور برگزار می گردد. سازمان فضایی ایران با همکاری تعدادی از سازمانها و نهادهای ذیربط، برنامه ریزی اجرای مراسم ویژه این هفته را از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز نمود.
این برنامه ها را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید:
برنامه های هفته جهانی فضا
                                                                    سرویس خبری انجمن



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون