***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
گشت و گذار در سیاره سرخ با کنجکاوی

گشت و گذار در سیاره سرخ با کنجکاوی
دوشنبه 19 امرداد 1394 - 22:16 | شاخه : | مترجم : مهرداد آرين | 20459 بازدید | 0 دیدگاه
گشت و گذار در سیاره سرخ با کنجکاوی
هوا گرم و وقت، وقت سفر است؛ اما اگر قصد دارید آخر هفته به مریخ بروید و کمی در پستی و بلندی‌های بهرام با خانواده و عهد و عیال وقت بگذرانید، بهتر است دست نگه دارید! مهندسان ناسا شبیه‌سازی برای ما آماده کرده‌اند تا بدون خطر و البته مفت و مجانی در سیاره‌ی مریخ گشت و گذار کنیم!

سودای سفر به مریخ موجب شد تا ده‌ها هزار نفر در پروژه جاه‌طلبانه Mars One ثبت‌نام کنند و برای دیدار از بهرام دوست داشتنی، از جان شیرین خود نیز بگذرند. اما اگر شما چنین نیت سخاوتمندانه‌ای ندارید یا به قول معروف «حسش نیست!» مهندسان ناسا برای شما هم برنامه ویژه ای دارند! برای گشت و گذار در سطح سیاره‌ی سرخ می‌توانید از دو وب سایت تعاملی ویژه، استفاده کنید.

هر دو اسباب بازی جدید ناسا به شما این امکان را می‌دهند تا از دو منظر کاملا متفاوت، از نزدیک نگاهی به این سیاره بیندازید. سایت Mars Trek که رویکردی مشابه سرویس Google Earth دارد، اطلاعات مربوط به بیش از 50 سال کاوش ناسا را در قالب سیاره‌ای سه بعدی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اطلاعات این سایت بسیار کامل و دقیق است و می توانید دورنماهای دو و سه بعدی را در آن پیدا کنید. از این گذشته حرکت در این سیاره به سادگی بازی‌های ویدئویی طراحی شده تا کاربران در مشاهده نقاط مهم و علامتگذاری شده مربوط به ماموریت‌های پیشین ناسا هیچ مشکلی نداشته باشند. در حقیقت، آنقدر اطلاعات در این سایت منتشر شده که خود متخصصان ناسا از همین سرویس برای یافتن نقاط مناسب فرود برای ماموریت کاوشگر 2020 خود بهره می‌برند.

اگر سایت نخست به مذاقتان خوش نیامد و به دنبال سرویسی شخصی تر بودید، می توانید سری به این صفحه بزنید و از تازه ترین اطلاعات مریخ نورد ناسا مطلع شده و تجربیات «کنجکاوی» را بدست آورید. این سایت یک نقشه صرف نیست و شبیه‌سازی برای کاوشگر کنجکاوی همراه با کنترل های حرکتی است که از دورنمای دوربین‌های مختلف در زوایای متعدد بهره می‌برد و در حین حرکت می‌توانید از راهنمایی‌های مربوطه و درس‌هایی پیرامون نقاط مهم کاوش شده مریخ که به صورتی جذاب ارائه می‌شود، استفاده کنید.

هر دوی این سرویس‌ها نه تنها رایگان هستند، بلکه به خوبی با انواع مرورگرهای رایج امروزی کار می‌کنند. پس اگر بودجه‌ی کافی برای یک مسافرت واقعی به مریخ ندارید، بهتر است مثل خود ما از این سرویس‌های مفت و مجانی استفاده کنید!

Zoomit



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون