***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
پلوتو و شارون...

پلوتو و شارون...
جمعه 19 تیر 1394 - 17:42 | شاخه : | مترجم : مونا کریمی نژاد | 9212 بازدید | 1 دیدگاه
پلوتو و شارون...
پلوتو و شارون

این دو، زوج بسیار حیرت انگیزی هستند: دو جهان یخی ،دوار به دور مرکز چگالی مشترکشان همانند ژست دو اسکیت باز در حالی که دستانشان را به هم قلاب کرده اند . دانشمندان معتقدند که آنها توسط یک تصادم(برخورد) کیهانی در بیلیونها سال قبل شکل گرفته اند و هنوز در بسیاری موارد بیشتر از اینکه شبیه به یک خانواده باشند همانند دو غریبه هستند .

یک مغایرت شدید در نظم بین نواحی تاریک و روشن، سطح پلوتو را پوشانده است و این در حالی است که شارون تنها دارای یک ناحیه ی تاریک در قسمت قطبی خود می باشد که عمومأ به صورت یک منطقه ی خاکستری رنگ مشاهده می شود. مواد قرمز رنگ پلوتو که به آن سطح قرمزی را می بخشد در شارون دیده نمی شود. پلوتو دارای یک جو قابل توجهی است؛اما درباره ی شارون اینگونه نمی باشد . بر روی پلوتو یخهای عجیب و مرموزی همانند نیتروژن یخ زده ،متان و کربن مونوکسید نیز یافت شده است و این در حالی ست که سطح شارون از آب یخ زده و ترکیبات آمونیاکی تشکیل شده است . قسمتهای درونی پلوتو بیشتر از سنگها تشکیل شده است اما شارون در برگیرنده ی مقادیر برابری از سنگ و آب یخ زده می باشد .

در روز سه شنبه ، فضا پیمای "افقهای تازه" به نزدیکترین یافته های خود درباره پلوتو دست خواهد یافت . مشتاقانه منتظر تصاویر جدیدی از پلوتو که هرگز تاکنون دیده نشده اند ، باشید .

www.nasa.gov

NASA Instagram

مترجم : مونا کریمی نژاد
مونا کریمی نژاد فارغ التحصیل رشته فیزیک حالت جامد، مسلط به زبانهای انگلیسی, اسپانیایی, ایتالیایی و استانبولی و مدرس زبانهای انگلیسی و ایتالیایی و از سال 1386 عضو انجمن نجوم آماتوری ایران می‌باشد.


اشتراک گذاری در:

دیدگاه‌ها

محمّدعلی آرامش
(مهمان)
جمعه 19 تیر 1394 - 18:12

عکسه که کیفیتی داره!!!

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون