***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
گذر از کنار سِـرِس، سیاره کوتوله

گذر از کنار سِـرِس، سیاره کوتوله
شنبه 23 خرداد 1394 - 17:17 | شاخه : | مترجم : سوره صادقی | 4469 بازدید | 0 دیدگاه



فیلم از یوتیوب بارگذاری می‌شود.
گذر از کنار سِـرِس، سیاره کوتوله، چطور می‌توانست باشد؟ تعدادی سازنده انیمیشن از مرکز هوا-فضای آلمان به تازگی تصاویر و اطلاعات ارتفاع‌های این سیاره کوتوله را از قسمت ماموریت کاوشگر بامداد ناسا- که اکنون در حال بازدید از سِـرِس است- گرفت که تعدادی سکانس‌های مجازی بسیار جالب بسازد. ویدئوی انتخابی امروز، با یک گردش شبیه‌سازی‌شده در مدار این صخره فضایی ۹۵۰ کیلومتری شروع می‌شود، سپس در حال چرخیدن، دهانه‌‌ای که دو نقطه سفید معمایی را در خود جای داده، پدیدار می‌شود. سکانس‌های بعدی بیننده را به قطب‌های شمال و جنوب این سیاره کوتوله می‌بَرَد و سپس قسمتی از دنیای تاریک آن را که سطحش پوشیده از دهانه‌های متعدد است، نشان می‌دهد. نقشه ارتفاع سطوح در این بزرگ‌ترین شیء کمربند سیارکی منظومه شمسی،‌ اینجا بطور دیجیتال دو برابر شده و میدانی از ستارگان به پس‌زمینه افزوده شده است. کاوشگر بامداد احتمالاً برای مدتی طولانی پس از آنکه مامورت خود را به انجام رساند، قمر مصنوعی سِـرِس باقی خواهد ماند.

مترجم : سوره صادقی
سوره صادقی عضو انجمن نجوم آماتوری ایران و دانش‌آموخته حقوق مالکیت فکری و فن‌آوری اطلاعات است. وی علاوه بر ترجمه در زمینه‌های مورد علاقه، در وبلاگ تخصصی اثر اصیل: حقوقِ هنر نیز می‌نویسد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون