***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 | 8 شوال 1445 | 18 آوریل 2024
»
»
»
ورود به خلاء

ورود به خلاء
شنبه 16 خرداد 1394 - 12:11 | شاخه : | مترجم : سوره صادقی | 5132 بازدید | 0 دیدگاه
ورود به خلاء
Into the Void Image Credit: NASA, Gemini Project, James McDivitt

۳ ژوئن ۵۰ سال پیش ادوارد وایت از فضاپیمای جمینی ۴ که در مسیر گردش به دور زمین بود، قدم بیرون نهاد تا نخستین فضانورد آمریکایی شود که در فضا راه رفته است. جیمز مک دِیویت، فرمانده ماموریت، این عکس از وایت را از داخل کپسول در طی گردش سوم فضاپیمای جمینی ۴ به دور زمین و از لحظه‌ای گرفته که پیاده‌روی فضایی وایت بر فراز اقیانوس آرام شروع شد. سیاره زمین، فضاپیما و طنابی که وایت را نگه داشته در ویزور زراندود کلاه‌خود وایت پیداست. در دست راست وایت ابزار کنترل حرکت به اطراف است که با گاز کار می‌کند. اگرچه گاز این ابزار تنها پس از سه دقیقه کار کردن با آن تمام شد، او همچنان با پیچ و تاب دادن به بدنش و کشیدن طنابی که به آن وصل بود، برای مدت باقی‌مانده از ۲۳ دقیقه فعالیت خارج از فضاپیما به حرکت در اطراف ادامه داد. وایت بعداً این پیاده‌روی فضایی تاریخی خود را آسان‌ترین بخش ماموریت توصیف کرد و گفت که دریافتِ فرمان پایان دادن به آن غمگین‌ترین لحظه زندگی‌اش بوده است.

مترجم : سوره صادقی
سوره صادقی عضو انجمن نجوم آماتوری ایران و دانش‌آموخته حقوق مالکیت فکری و فن‌آوری اطلاعات است. وی علاوه بر ترجمه در زمینه‌های مورد علاقه، در وبلاگ تخصصی اثر اصیل: حقوقِ هنر نیز می‌نویسد.


اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون