***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
پنج‌شنبه 9 فروردین 1403 | 18 رمضان 1445 | 28 مارس 2024
»
»
»
مناسبتی جهانی با برنامه های متنوع

مناسبتی جهانی با برنامه های متنوع
يكشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 20:51 | شاخه : | نويسنده : روابط عمومی | 15920 بازدید | 0 دیدگاه
مناسبتی جهانی با برنامه های متنوع

هفته جهانی ستاره شناسی بار دیگر در سال 94 تکرار شد. خوشبختانه در سایه ایجاد جو رقابتی، شاهد اجراهای متنوعی در سطح کشور بودیم و گزارش برخی از گروهها را که دریافت نمودیم در وبگاه پر مخاطب این مرکز کشوری منعکس کردیم.

انجمن نجوم آماتوری ایران نیز با تکیه بر تجارب 15 سال اخیر اقداماتی را انجام داد که گزارش کلی و تصاویر آن را در ادامه مشاهده می کنید. ذکر این نکته ضروری است که امسال با نگاهی متفاوت و در راستای ایجاد زیر ساختهای مناسب جهت استمرار فعالیتهای علمی ترویجی در کشور نگاهی حرفه ای به این مهم داشته و با برگزاری دیدارهایی با مسیولان تصمیم ساز و موثر در پشتیبانی از حرکتهای نجومی کشور، سعی بر تحقق این امر داشته است. امید است با نتیجه بخش بودن این حرکتها بتوانیم نوید آینده روشن تری را به گروههای پر تلاشی که با کمترین امکانات و اعتبار مادی، گامهای بزرگی را در کشور بر داشته اند، بدهیم.

رایزنی با فعالان دیگر کشورها برای گسترش همکاریها
از جمله گامهای مرتبط با این مناسبت جهانی که توسط این مرکز برداشته شده است می توان به  ایجاد امکان بازدیدیکی از دبیرستانهای نمونه دولتی برای بازدید ازیکی از رصدخانه ها و مرکزعلمی پایتخت، دیدارهای برنامه ریزی شده با همراهی اعضای کمیته راهبردی با مسیولان داخلی و رایزنی با برخی مراکز خارجی در جهت انجام همکاریهایبین المللی آتی، کارشناسیعلمی شب رصدی ویژه 80 نفر از دانشجویان گروه فیزیک دانشگاه شهیدبهشتی درکنار کاروانسرایتاریخی مرنجاب برای دومین سال متوالی، اجرای برنامه سخنرانی، پخش اسلایدها و کلیپهای جذاب نجومی به همراه رصد آسمان در یکی از مجموعه های نخبگان غرب تهران اشاره کرد.

رایزنی با مسئولین موثر در پشتیبانی از حرکتهای نجوم آماتوری

بدیهی است همه ساله این مجموعه با ایده ای نو به استقبال این مناسبت رفته است و امسال برنامه ریزی گردید تا دانش کهن و آسمانی ستاره شناسی را نه تنها در یک هفته محدود بلکه در طول سال جاری به میان روستاییان عزیز که خوشبختانه از آسمانی صاف و بدور از آلودگی نوری، همچنین جوانان و نوجوانان مستعدی برخوردارند؛ ببریم و همین جا اعلاممی نماییم که  از  دعوت  شوراهای روستایی و یا دیگر مجموعه های مرتبط با روستاهای کشور استقبال نموده و در طول سال به رایگان برنامه های جذابی را برای این دست از هموطنان گرامی را کارشناسان و اعضای خوب داوطلب در انجمن به اجرا در خواهند آورد.

صحبت از زیباییهای خلقت در جمع علاقمندان

بردن دانش ستاره شناسی به میان علاقمندان

در پایان لازم است در پاسخ به اعضای فعال و علاقمندان زیادی که با ما تماس و مکان برگزاری برنامه عمومی انجمن را در روز شنبه پنجم اردیبهشت(25 آوریل روز جهانی ستاره شناسی) جویا می شدند، مجدد تکرار نماییم که خوشبختانه مراکزی طی سالهایاخیر با بودجه های بدون محدودیت دولتی بویژه در پایتخت در زمینه این علم فعال شده اند و یا با اقدامات غیر انتفاعی و دریافت  مبالغیاز مجموعه های نجومی اقتصادی، اقدام به برگزاری برنامه های عمومیسازیاخترشناسی می کنند که این گام، مسیولیت انجمن نجوم آماتوری ایران را در زمینه اجرای برنامه هایترویجیکمتر می نماید.

 

آسمانتان صاف

تا درودی دیگر بدرود

ارایه توضیحات علمی کاربردی به رصدگران شیفته آسمان


بردن تلسکوپ به میان مردم بجای رفتن آنها به رصدخانه ها



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون