***** انجمن نجوم آماتوری ایران نوروز ایرانی و فرا رسیدن بهار پر طراوت را به ایرانیان اندیشمند، در هر جای این کره کوچک خاکی هستند شادباش گفته؛ رویش جوانه های امید و شادی را در سرای پر مهرتان همراه با سلامتی و موفقیت برای همه پارسی زبانان دنیا آرزومند است. روابط عمومی *****    
جمعه 10 فروردین 1403 | 19 رمضان 1445 | 29 مارس 2024
»
»
»
ساخت پیشرفته ترین لباس فضانوردی

ساخت پیشرفته ترین لباس فضانوردی
سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 - 14:00 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 12458 بازدید | 0 دیدگاه
ساخت پیشرفته ترین لباس فضانوردی
ساخت پیشرفته ترین لباس فضانوردی

به تازگی لباس فضانوردی جدیدی ساخته شده که برخلاف لباسهای فعلی، فضانوردان در شرایط بی وزنی نوعی جاذبه مصنوعی را احساس می کنند.

این فناوری جدید V2Suit نام دارد و مهمترین ویژگی آن فراهم آوردن شرایطی است که فضانوردان جاذبه شبیه سازی شده را احساس می کند.

محققان آزمایشگاه دارپر در ماساچوست با حمایتهای مالی ناسا این لباس جدید را ارایه کرده اند.

به طور کلی در فضا خبری از جاذبه نیست و این مسأله می تواند لطمات جدی به سلامت فضانوردان وارد کند. اما حالا و به لطف فناوری جدیدی که توسط محققان آزمایشگاه داربر ارایه شده، فضانوردان با پوشیدن لباس V2Suit نوعی جاذبه مصنوعی و شبیه سازی را احساس می کنند و این درحالی است که سلامت آنها از بابت نبود جاذبه در امان می ماند.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد حضور در جاذبه صفر یا اندک به ضعف استخوان و ماهیچه ها و تحلیل رفتن آنها منجر می شود. از آن گذشته ثابت شده که بینایی، سیستم ایمنی، قلب و چند عضو دیگر فضانوردان نیز دچار لطماتی می شود.

اما این لباس جدید با تولید جاذبه در مقیاس شخصی بسیاری از این مشکلات را از بین می برد.

در این فناوری جدید از ژیروسکوپ متصل به چندین حسگر و نوعی ابزار داخلی استفاده شده تا مقاومت متغیر و البته واقعی نسبت به حرکات فضانورد ایجاد شود که نتیجه آن احساس سطحی از جاذبه است.

محققان آزمایشگاه دارپر اعلام کرده اند که در نتیجه فضانوردان می توانند با سرعت عمل بیشتری در فضا کارهای مختلف را انجام دهند.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون