*** مقاله جدید "قلهُ اندیشیدنِ عِلم" از سری مطالب "مفاهیم پایه به زبان ساده" به قلم جناب آقای دکتر حسن بلوری از اساتید دانشگاههای برلین آلمان، که طی سالیان اخیر این وبگاه بصورت اختصاصی تقدیم علاقمندان به مطالعه نموده است را در همین وبگاه میتوانید دنبال نمایید. گروه آموزش انجمن نجوم آماتوری ایران ***    
جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 16 شوال 1445 | 26 آوریل 2024
»
»
»
خودروی ویژه مریخ

خودروی ویژه مریخ
شنبه 19 اردیبهشت 1394 - 22:36 | شاخه : | منبع : خبرگزاری مهر | 6551 بازدید | 0 دیدگاه
خودروی ویژه مریخ
خودروی مدل روباتیکی موسوم به MVR

به تازگی در ناسا خودرویی ساخته شده که در آینده نه چندان دور شاهد گشت و گذار فضانوردان در مریخ با استفاده از آن خواهیم بود.

این فناوری جدید خودروی مدل روباتیکی موسوم به MVR نام دارد و نیروی محرکه آن از طریق نسل پیشرفته ای از باتریها تأمین می شود.

این خودروی جدید که از حیث ساختار ظاهری شباهت زیادی به سیستم حمل و نقل فعلی زمینهای گلف دارد هم اکنون در مرکزی فضای جانسون ناسا در حال آزمایش میدانی است.

از نکات جالب توجه درخصوص این فناوری پیشرفته عدم نیاز به نشستن فرد پشت فرمان است. درحقیقت این سیستم حرکتی کنترل از راه دور قابلیت نقل و انتقال فضانوردان در سطوح مختلف مریخ را به صورت کنترل از راه دور دارد.

ناسا اعلام کرده که این فناوری جدید دارای چهار چرخ مستقل از یکدیگر است که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه در جا را دارند.

تاکنون اطلاعات فنی بیشتری درخصوص این خودروی خاص ارایه نشده اما با توجه به سرمایه گذاری قابل توجهی که ناسا برای ساخت آن انجام داده است، به نظر می رسد یکی از مهمترین محصولات این آژانس فضانوردی باشد که راه را برای توسعه اکتشافات فضایی در خارج از مرزهای زمین همواره می سازد.



اشتراک گذاری در:

بیان دیدگاه

- لطفاً نام و دیدگاه‌ خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- سایت انجمن نجوم آماتوری ایران مجاز به ویرایش ادبی دیدگاه‌ها است.
- دیدگاه‌هایی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی و موارد مغایر با قوانین کشور باشند منتشر نخواهند شد.
- دیدگاه‌ها پس از تأیید منتشر می‌شوند.
نام:(اجباری)
رایانامه:(اجباری)
دیدگاه:

کد امنیتی:
(از چپ به راست)
https://www.instagram.com/iranastronomy/
هم اکنون